گروه سینمایی هنرآنلاین: روز دوم جشنواره جهانی فیلم فجر در حالی آغاز به کار کرد که همانند روز نخست از ساعت 11 نخستین فیلم «در کنار دریا» ساخته آکیو فوجیموتو روی پرده رفت و آزاده صمدی بازیگر، عهده‌دار معرفی دو فیلم از روز دوم شد.

روز آرام جشنواره تا عصر ادامه یافت، اما با آمدن سیدرضا میرکریمی دبیر سابق جشنواره جهانی شور و هیجانی در پردیس چارسو ایجاد و دیدارها تازه شد. میرکریمی که از ابتدای استقلال جشنواره جهانی فیلم فجر دبیری آن را بر عهده داشت حال به عنوان یکی از مهمانان جشنواره در پردیس چارسو حاضر شد و با دبیر فعلی محمدمهدی عسگرپور  ساعاتی به گفتگو نشست.

دومین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

میرکریمی درباره پیوستن جشنواره جهانی فیلم فجر به فیاپف اظهار کرد: من سه سال نماینده فیاپف را با رایزنی اینجا آوردم، او همه ارزیابی‌ها را انجام داد که البته همه آنها مثبت بود. ما فقط اختلاف دیدگاهی درباره زمان برگزاری داشتیم که حالا با تغییر زمان برگزاری این موضوع مرتفع شد و جشنواره به ثبت رسید، خیلی از دوستان منتقد به صحبت‌های من، مدعی بودند که این یک خیال‌پردازی است، اتفاق نخواهد افتاد و این موضوع که مشکل ما تنها زمان برگزاری است، یک بهانه بیشتر نیست ولی در عمل ثابت شده که حرف‌هایی که می‌زدیم، درست بوده است.واقعا برای این جشنواره خوشحالم، چون وقتی یک رویداد فرهنگی به‌شکل متناوب و مستمر بیش از سی سال برگزار می‌شود، دیگر تبدیل به یک میراث فرهنگی و آیینی می‌شود و باید از آن حراست کرد چون دیگر متعلق به یک نسل نیست. اینکه حالا ما جزو آن 15 جشنواره برتر دنیا شده‌ایم باید حرف جدی داشته باشیم و این موضوع کارمان را برای آینده سخت می‌کند.

در ادامه نوبت به نمایش فیلم تحسین شده «دشت خاموش» ساخته احمد بهرامی رسید که این روزها در سطح جهان نام سینمای ایران را در جشنواره‌های مختلف بر سر زبان‌ها انداخته و جوایزی را از آن خود کرده است که مهمترین آن در فستیوال فیلم ونیز رقم خورد. نمایش این فیلم همراه شد با استقبال خوب مخاطبان و سالنی مملو از جمعیت که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به تماشای این اثر نشستند.

دومین روز سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

اما در ادامه و در آخرین سئانس از روز دوم نیز فیلم «گیسوم» ساخته نوید به‌تویی با بازی پگاه آهنگرانی، رضا داودنژاد، مارال بنی آدم، شاهرخ فروتنیان و سلمان فرخنده به روی پرده رفت که این فیلم نیز با استقبال خوبی مواجه شد.

مجید مجیدی نویسنده و کارگردان، فرانتس رودنکیرشن فیلمنامه‌نویس آلمانی و مجید برزگر تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران کارگاه‌های روز دوم را برعهده داشتند.