گروه سینمایی هنرآنلاین: دوکاکیس در 1988 و شصتمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار برای بازی در «ماه‌زده» به کارکردانی نورمن جویسن برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شده بود. او پس از چند ماه مبارزه با بیماری به دلیل کهولت سن روز اول ماه می 2021 در ۸۹ سالگی در نیویورک درگذشت.

«ببین کی داره حرف می‌زنه» و دنباله‌هایش، «مگنولیاهای فولادی»، «اپوس آقای هالند»، «دختر شاغل» و «افرودیت توانا» از دیگر فیلم‌های کارنامه دوکاکیس است که بیش از 130 نمایش، بیش از 60 فیلم سینمایی و حدود 50 فیلم و مجموعه تلویزیونی در کارنامه داشت. خودش در یک مصاحبه با نیویورک تایمز در 2004 گفته بود به دلیل لحن و صدایش بیشتر نقش‌هایی مسن‌تر از سن و سال واقعی‌اش بازی می‌کرد.

دوکاکیس در 1962 با لوییس زوریچ، بازیگر موفق آمریکایی ازدواج کرد و همبازی هم شدند. آنها سه فرزند داشتند و زوریچ در 2018 در 93 سالگی از دنیا رفت. این زوج هنری در اقتباس تئاتری از «چه کسی از ویرجینیا وولف می‌ترسد» ادوارد آلبی در سال 1979 در نیوجرسی کنار هم قرار گرفتند و چنان در نقش‌های خود فرورفتند که کم مانده بود کارشان به جدایی و طلاق بکشد.

المپیا دوکاکیس در 1931 در ماساچوست به دنیا آمد و خودش گفته بود به خاطر داشتن اصل و نسب یونانی سال‌ها در آمریکا احساس تک‌افتاده بودن می‌کرد. او عموزاده مایکل دوکاکیس، فرماندار پیشین ماساچوست بود که در انتخابات ریاست جمهوری سال 1988 رقابت را به جورج بوش پدر باخت و نتوانست وارد کاخ سفید شود.