سرویس سینمایی هنرآنلاین: جعفر مهیاری نویسنده و کارگردان تئاتر که مدتی است مسیر سینما را با ساخت فیلم‌های کوتاه آغاز کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره تازه‌ترین فعالیت سینمایی خود گفت: به‌تازگی ساخت فیلم کوتاه "هاله" را به پایان رساندم که این روزها توسط مهدی جمشیدیان در مراحل صداگذاری قرار دارد.

او در ادامه درباره داستان این فیلم کوتاه توضیح داد: "هاله" روایت مردی است که در خانه‌اش با زنی مواجه می‌شود که ادعای مالکیت خانه‌اش را دارد و این ادعا آغاز درگیری میان این دو می‌شود.

کارگردان فیلم کوتاه "انگاره" درباره چرایی پرداختن به این موضوع افزود:  فیلمنامه بلندی داشتم که چند سال پیش آن را در فضایی سایکودرام نوشته بودم. در آن قصه مرد دچار بیماری شیزوفرنی بود و در ذهن خود با یک زن درگیر می‌شد، اما در این فیلم کوتاه فضا در ابتدا سورئال است و به‌ نوعی به زندگی عادی می‌پردازد که براثر گذشت زمان همه‌چیز در آن عادی شده و به فضای رئال نزدیک می‌شویم و در آن یکسری از مسائل و روابط به دست فراموشی سپرده می‌شوند. من سعی کردم این مسائل را در فیلم پررنگ نشان دهم و به تصویر بکشم.

مهیاری درباره انتخاب عنوان فیلم اظهار کرد: "هاله" هم نام کاراکتر اصلی فیلم است و هم به محتوای قصه اشاره دارد.

او در ادامه به نمایش فیلم اشاره کرد و گفت: در فرانسه سینماهایی مانند سینمای هنر و تجربه خودمان هست که هفته‌ای یک بار فیلم کوتاه به نمایش می‌گذارند. مقدماتی درباره اکران فیلم در فرانسه داشته‌ایم که امیدوارم در جولای 2021 اجرایی شود. همچنین قصد داریم این فیلم را در سینماهای آلمان و کانادا نیز نمایش‌ دهیم. علاوه بر این برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی نیز برنامه خواهیم داشت. هنوز برای پخش بین‌الملل فیلم به نتیجه نرسیده‌ایم و در حال مذاکره هستیم.

فیلم کوتاه هاله

کارگردان نمایش "صندلی‌ها" درباره سایر فعالیت‌های سینمایی خود توضیح داد:  به‌زودی با همین عوامل، فیلم کوتاه "زنگ آخر" را اسفندماه در روستایی حوالی اصفهان کلید خواهیم زد. این روزها در مرحله انتخاب بازیگر هستم. فیلم درباره پسربچه‌ای است که مدتی است زنگ یکی از خانه‌‌های محل را می‌زند و فرار می‌کند و حالا اهالی محل با تصورات و شبهه‌پراکنی‌های ذهنی‌شان این موضوع را بزرگ‌نمایی می‌کنند و شخص خاطی را به دزدی متهم می‌کنند. بنابراین جمع می‌شوند تا راهی برای گیر انداختنش پیدا کنند.

عوامل تولید فیلم "هاله" عبارتند از نویسنده و کارگردان: جعفر مهیاری؛  بازیگران: سعید ابک، سارا پهلوانی؛  بازیگر خردسال:  مهرو عطاران؛  تهیه‌کننده:  سیدحسن تدینی، جعفر مهیاری؛  مجری طرح و مدیر تولید: مجید رضائی؛ فیلمبردار: منصور عبد رضائی؛ تدوین: کاوه ایمانی؛ صداگذاری و میکس: مهدی جمشیدیان؛  صدابردار: مسعود شاهوردی؛ برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: عقیل تقی‌زاده؛ چهره‌پردازی: رضا عربی؛ آهنگساز: هادی رحمانی؛  مدیر تدارکات: سعید مهیاری؛ منشی صحنه: اعظم شکوفه‌پور؛ مدیر صحنه: معصومه آرواز؛ طراح لباس: مهناز چتر فیروزه؛ طراح صحنه: جعفر مهیاری؛ مهناز چتر فیروزه؛ اصلاح رنگ و نور: یگانه آبیاره؛  عکاس: احمد حیدری؛ طراح لوگو و پوستر: مهدی رایگانی؛ زیرنویس و همگام‌سازی: بهار حیدری.