سرویس سینمایی هنرآنلاین: جعفر مهیاری نویسنده و کارگردان که پیش از این عمده فعالیتش در عرصه تئاتر بوده، به‌تازگی فیلمبرداری فیلم کوتاه "انگاره" را به پایان رسانده است.

او درباره این فیلم به خبرنگار هنرآنلاین گفت: "انگاره" در مرحله تدوین قرار دارد و به‌زودی وارد مراحل صداگذاری می‌شود. موضوع فیلم درباره دو خواهر است که یکی از آن‌ها در جستجوی گم‌شده‌ای است که هیچ‌وقت نتوانسته آن را پیدا کند. خواهر کوچک‌تر در تلاش است به او کمک کند مسیرش را تغییر دهد و آن گم‌شده را بیابد. درواقع خواهر بزرگ‌تر همواره از طریق یک مسیر به دنبال گمشده خود بوده و خواهر کوچک‌تر در تلاش برای رسیدن به مسیرهای جدید است.

مهیاری ادامه داد: محتوای این اثر دو نکته در دل خود دارد، یک کشف تازه‌ها به دور از کهنگی با رویکرد نوگرایی است، در عین حال حفظ داشته‌ها و میراث گذشته با رویکردهای تازه است. البته در دل اثر جزئیات دیگری نیز مطرح شده است.

 او همچنین درباره زمان فیلمبرداری این کار و خروجی فیلم توضیح داد: این فیلم حدود 15 دقیقه است و کار طی سه روز فیلمبرداری شد، اما در حدود یک ماه تمرینات و پروسه رسیدن به مرحله تصویربرداری به طول انجامیده است.

کارگردان نمایش" صندلی‌ها" در پاسخ به این سؤال که دورخوانی و تمرین در فیلم کوتاه تا چه اندازه می‌تواند اثرگذار باشد، گفت: "انگاره" اولین کار حرفه‌ای من در حوزه فیلم است و وسواسی که نسبت به آن دارم به‌عنوان اولین کار طبیعی است که بیشتر باشد، اما اهمیت دورخوانی و تمرین در هر اثری بیش از هر چیز است. به‌خصوص که من از تئاتر آمده‌ام و هنوز گرم فضای نمایش هستم. دو فیلم قبلی من مقدمه‌ای برای ساخت این اثر بوده و اهمیت موضوع تمرین پیش از فیلمبرداری در هر کاری برایم بسیار بالاست. البته بسته به نوع و جنس فیلم، موضوع، قصه و لوکیشن میزان زمان تمرینات تغییر می‌کند اما بدون تمرین هرگز.

 این کارگردان در ادامه به اکران این فیلم در کانادا اشاره کرد و گفت: "انگاره"  از 27 تا 29 فوریه برای سه شب در تئاتر لایبرری در شهر تورنتو روی پرده می‌رود. من در آن سه شب در لایبرری دو نمایش به صحنه می‌برم و وقتی دوستان متوجه شدند که فیلم کوتاه من در حال ساخت است خواستند پیش از شروع نمایش این فیلم در آنجا به نمایش درآید و من نیز از این فرصت استقبال کردم. بعد از این نمایش درصدد هستم "انگاره" را در جشنواره‌های خارجی و داخلی شرکت دهم.

عوامل فیلم "انگاره" به این شرح است؛ طراح، نویسنده و کارگردان: جعفر مهیاری؛ تهیه‌کننده: گروه تئاتر زندگی؛ بازیگران: سارا پهلوانی، الهام جلالی؛ مدیر تولید و مستندساز پشت صحنه: محمد رحمانی؛ طراح لباس، منشی‌صحنه، برنامه‌ریز و دستیار: اعظم شکوفه‌پور؛ فیلم‌بردار و نورپرداز: مسعود خداداد؛ تدوین، اصلاح رنگ و نور و صداگذاری: هژیر کبودیان؛ صدابردار: مهدی اربابون؛ آهنگساز:  الیاس شیری؛ دستیار فیلم‌بردار: ایمان فیض‌پور؛ عکاس و مشاور امور فنی و تصویربرداری: حسن محمدی؛ مدیر امور بین‌الملل: فرشاد ندایی؛ روابط امور بین‌الملل: نیکو راسی؛ مشاور کیفی و اجرایی پروژه: مجید رضایی؛ طراحان گریم: حمید مرادی، ونداد درویشیان؛  اجرای گریم:  ونداد درویشیان.