به گزارش هنرآنلاین، رسانه ملی برای پاسداشت نخستین سالروز شهادت سپهبد شهید سلیمانی برنامه‌ریزی ویژه‌ای خواهد داشت و شبکه‌های رادیویی نیز به فراخور مأموریت‌ها و مخاطبان خود در این مسیر قدم برمی‌دارند.

در همین راستا، شبکه‌های رادیویی درمجموع با ۶۲۵ برنامه، ۱۱۸ عنوان و به مدت ۲۴۰ ساعت و ۵۰ دقیقه به سالگرد شهادت سردار سلیمانی می‌پردازند که از این میزان برنامه، ۲۶۷ برنامه در قالب ۳۸ عنوان و به مدت ۱۰۱ ساعت و ۲۶ دقیقه به‌صورت ویژه، ۱۱۳ برنامه در قالب ۳۷ عنوان و به مدت ۶۷ ساعت و ۱۳ دقیقه به‌صورت منعطف (بیشتر از ۷۰ درصد)، ۹۴ برنامه در قالب ۳۲ عنوان و به مدت ۲۹ ساعت و ۴۳ دقیقه به‌صورت پرداخت به موضوع (کمتر از ۷۰ درصد) و ۱۵۱ برنامه در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۴۲ ساعت و ۲۸ دقیقه به‌صورت تأمینی خواهد بود.

مهم‌ترین موضوعات برنامه‌ها

مهم‌ترین موضوعات اشاره‌شده در این برنامه‌ها عبارتند از: مکتب قاسم سلیمانی و بازخوانی شخصیت انقلابی و مدیریت خلاقانه وی برای گام دوم انقلاب اسلامی، خدمات راهبردی سپهبد سلیمانی در تبادلات تجاری بین ایران و کشورهای دوست و همسایه خلیج فارس، تشریح نقش سپهبد سلیمانی در جریان مقاومت و ویژگی‌های شخصیتی ایشان، شباهت‌های زندگی شهید فخری زاده و حاج قاسم، ابعاد شخصیت والا و ارزشمند جهانی شهید سلیمانی، محصولاتی که به‌واسطه مدیریت شهید سلیمانی بومی شد.

رادیو ایران

مستند نمایشی تولیدی" صور از خاور" در راستای معرفی زندگی سردار سلیمانی و جبهه مقاومت شنبه تا چهارشنبه ۹ تا ۱۳ دی ساعت ۲۲:۳۰، مجله زنده "پلاک هشت" شنبه تا چهارشنبه ۵ تا ۱۳ دی ساعت ۱۳:۳۰ با موضوع نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در وحدت جبهه مقاومت اسلامی پخش می‌شود.

برنامه " همیشه سرباز" جمعه ۵ دی‌ماه ساعت ۱۶:۰ به ابعاد شخصیتی سردار سلیمانی می‌پردازد.

برنامه گفتگو محور "بحث روز" نیز چهارشنبه دهم دی‌ماه ساعت ۱۲:۴۰ از دیدگاه‌های شهید سلیمانی در خصوص بصیرت و ویژه‌برنامه "میراث قاسم" جمعه ۱۲ دی‌ماه ساعت ۱۶:۰ به چگونگی اتفاقات و حادثه به شهادت رسیدن سردار سلیمانی می‌گوید و" من قاسم سلیمانی هستم" در ۱۳ دی‌ماه سالروز شهادت ایشان با موضوع زندگی پرافتخار سردار سلیمانی ساعت ۲۰:۳۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

رادیو اقتصاد

در روز شنبه ۱۳ دی‌ماه، مجله تولیدی "وداع با سردار" با موضوع تحلیل اخبار و حوادث منطقه ساعت ۰:۵، نمایش تولیدی "علمدار" با برشی از زندگی و مبارزات سردار حاج قاسم سلیمانی ساعت ۲:۲۵، برنامه گفتگو محور تولیدی "رهیافت" با بیان پیامدهای شهادت سردار سلیمانی ساعت ۳:۰ صبح پخش می‌شود.

 ضمن اینکه مجله زنده" روزهای روز " از ۹ تا ۱۳ دی ساعت ۱۷:۵ به ویژگی اخلاص این شهید در عرصه اقتصادی می‌پردازد. نمایش تولیدی "رفیق خوشبخت ما" نیز از شنبه ۲۲ آذر تا پنجشنبه ۱۱ دی ساعت ۷:۵۵ به منتخبی از زندگی‌نامه و متن وصیت‌نامه شهید بزرگوار خوانده می‌پردازد و مجله زنده طلوع بی‌پایان هم ۹ تا ۱۳ دی ساعت ۱۷: ۰۵ در مورد ویژگی اخلاص این شهید در عرصه اقتصادی روی آنتن این رادیو می‌رود.

رادیو نمایش

این رادیو از روز یکشنبه تا پنجشنبه ۷ تا ۱۱ دی با مستند گفتگو محور تولیدی" مرد میدان" که ساعت ۱۵:۳۰ پخش می‌شود به بررسی شخصیت و خدمات سردار به ایران و مبارزه با داعش می‌پردازد.

نمایش تولیدی" فرمانده قاسم" با بیان روایاتِ معتبر از زندگی و شخصیتِ سردار سلیمانی شنبه ۶ تا پنجشنبه ۱۱ و شنبه ۱۳ تا پنجشنبه ۱۸ دی‌ماه ساعت ۱۸:۰ پخش می‌شود و نمایش تولیدی "او را هنوز نشناختم" نیز از روز یکشنبه ۱۴ تا جمعه ۱۹ دی ساعت ۱:۰ روی آنتن می‌رود که بخشی از شخصیت شهید سلیمانی معرفی خواهد کرد.

روز چهارشنبه ۱۲ دی اختتامیه جشنواره سردار مقاومت و رادیو "نشان سلیمانی" به‌طور زنده از رادیو نمایش ساعت ۱۶:۳۰ پخش می‌شود.

رادیو جوان

روز پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه ساعت ۲۰ در برنامه گفتگو محور زنده ویژه سردار سلیمانی با کشورهای محور مقاومت ارتباط تلفنی برقرار می‌شود.

شنبه ۱۳ دی‌ماه مستند تولیدی سالروز شهادت سردار سلیمانی ساعت ۱۰:۰ صبح با موضوع ترور شهید سردار سلیمانی، برنامه گفتار محور ویژه سردار سلیمانی با موضوع خوانش کتاب صوتی تصویری درباره شهید سلیمانی در فواصل پخش، موسیقی تولیدی ویژه سردار سلیمانی با موضوع تولید ترانه و کلیپ ویژه شهید سردار سلیمانی پخش می‌شود.

مجموعه ایران صدا و چندرسانه‌ای رادیو

این مجموعه رادیویی از روز چهارشنبه ۱۰ دی برنامه‌های کلامی تولیدی کتاب گویای قهرمانان ایران‌زمین با موضوع زندگی‌نامه سردار شهید قاسم سلیمانی و زندگی‌نامه ابومهدی المهندس، مجموعه سخنرانی سردار سلیمانی و کتاب گویای سلیمانی عزیز با موضوع گذری بر زندگی‌نامه و رزم‌های سردار شهید، همچنین بسته موسیقی تولیدی عصر حضور را با موضوع موسیقی‌های پخش‌شده با محوریت سردار سلیمانی برای مخاطبان، آماده شنیدن می‌کند.

رادیو صبا

 از روز دوشنبه اول تا دوشنبه ۱۵ دی، ساعت ۱۷:۴۰ در نمایش تولیدی "رفیق خوشبخت من " روایت‌های کوتاه از سبک زندگی در مکتب سلیمانی را پخش می‌کند.

شنبه ۱۳ دی‌ماه نیز، در مجله رادیویی تولیدی" مرد میدان" ساعت ۱۴ به معرفی گوشه‌هایی از زندگی و منش سردار شهید قاسم سلیمانی می‌پردازد.

رادیو تهران

 از دوشنبه ۱ تا شنبه ۲۰ دی ساعت ۶:۴۰ در نمایش تولیدی" رفیق خوشبخت ما" با رجال سیاسی گفتگو و آیتم‌های ویژه‌ای را پخش می‌کند.

سه‌شنبه ۹ دی نیز مجله تولیدی "سردار" را با موضوع مبارزه سردار سلیمانی با داعش تا شهادت ایشان پخش می‌کند.

همچنین از روز سه‌شنبه ۹ تا شنبه ۱۳ دی "آوا و نغمات تولیدی/ وله صوتی" را با موضوع بصیرت شناسی در جهان حاضر به‌صورت شناور پخش می‌کند.

رادیو سلامت

از شنبه ۶ تا پنجشنبه ۱۱ دی برنامه گفتگو محور تولیدی "یگانه میدان" با محوریت نقش سردار سلیمانی در ایجاد امنیت و صلح ساعت ۱۰:۵ پخش می‌شود.

در اشاعه فرهنگ نوع‌دوستی نیز مجله زنده "وقت عاشقی" نیز شنبه ۱۳ دی ساعت ۱۰ صبح پخش می‌شود.

رادیو گفت‌وگو

از روز دوشنبه ۱ تا سه‌شنبه ۳۰ دی دو برنامه گفت‌وگومحور زنده "گفت‌وگوی سیاسی" با موضوع تأثیر مکتب شهید سلیمانی بر عرصه اجتماعی کشور ساعت ۱۷:۳۰ و تولیدی" ققنوس" با موضوع نقش شهید سلیمانی در افزایش توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ساعت ۱۴:۳۰ پخش می‌شود.

از روز دوشنبه ۱ تا شنبه ۱۳ دی مجله تولیدی "عقیق مقاومت" با موضوع نقش سردار سلیمانی در کشورهای حوزه مقاومت ساعت ۲۱ و برنامه گفتگو محور تولیدی "سرباز وطن" با محوریت گفتگو درباره شهید سلیمانی ساعت ۰:۳۰ پخش می‌شود.

 

همچنین از روز یکشنبه ۱۴ تا سه‌شنبه ۳۰ دی برنامه گفت‌وگومحور تولیدی "جهان مرد" در ساعت ۱۶ به نقش و جایگاه ولایت در منظومه فکری شهید سلیمانی و مجله تولیدی" پرچم سرخ " در ساعت ۲۱ به نقش بسیج جهان اسلام و جهانی‌سازی در مکتب شهید سلیمانی می‌پردازد.

رادیو ورزش

در مستند روایی تولیدی "چهل سردار" که روز جمعه ۱۲ دی پخش می‌شود، رشادت‌ها و ایثارهای چهل سردار شهید بیان می‌شود.

شنبه ۱۳ دی مینی فیچر تولیدی حبیب دل با بیان روایت رویداد مهم شهادت سردار سلیمانی ساعت ۱۳:۴۵ و روایت تولیدی" سردار پهلوان" با نگاهی بر فعالیت‌های ورزشی سردار ساعت ۱۸:۳۰ پخش می‌شود.

دو نمایش تولیدی"سیصد نفر" که روایت مبارزه با گردان کرمان به فرماندهی سردار در و "آخرین پرواز" روایت دیدار با خانواده شهید صحرایی با شهید سلیمانی است، در بازه زمانی جمعه ۱۲ تا پنجشنبه ۱۸ دی ساعت ۱۳:۳۰ پخش می‌شود.

رادیو معارف

از روز پنجشنبه ۱۱ تا جمعه ۲۶ دی‌ماه در مستند تولیدی "پنجره" مستند زندگی سردار شهید ساعت ۱۲:۱۵ پخش می‌شود.

در مجله تولیدی و زنده "سردار دل‌ها" که پخش آن از دوشنبه ۱ تا چهارشنبه ۱۷ دی است، ساعت ۹ صبح دلاوری‌های سردار شهید بازخوانی می‌شود. در برنامه گفتار محور تولیدی " سخن سردار " نیز سخنرانی‌های سردار شهید در ساعت ۱:۱۵ پخش می‌شود.

مجله رادیویی تولیدی "مکتب سلیمانی" نیز به ویژگی‌های مقاومت در مکتب حاج قاسم، سهم مردم و مسئولان در ترویج اندیشه و مکتب حاج قاسم می‌پردازد. این برنامه از ۱۱ تا ۱۹ دی ساعت ۹ صبح پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ

در مجله زنده" قاسم هنوز زنده است" شنبه ۱۳ دی‌ماه ساعت ۱۰:۳۰ زندگی و ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی روایت می‌شود.

گفتگو با هم‌رزم‌های شهید سلیمانی در " سردار دل‌ها" از شنبه ۶ تا پنجشنبه ۱۱ دی‌ماه، ساعت ۱۶:۱۵ پخش می‌شود همچنین مجله رادیویی و تولیدی" پرده عشاق" به‌صورت روایی و نقالی به شهادت سردار سلیمانی می‌پردازد.

رادیو قرآن

مجله زنده "شمع روشن"با موضوع بررسی شخصیت دینی سردار سلیمانی روز جمعه ۱۲ دی ساعت ۲۱ پخش می‌شود.

مجله زنده "حکایت جاودانگی" نیز روز شنبه ۱۳ دی با هدف آشنایی با شخصیت سردار ساعت ۱۹:۵ پخش می‌شود.

رادیو پیام

این رادیو در برنامه ساختار نوین تولیدی "مرد میدان" که به‌صورت شناور از روز دوشنبه ۸ تا شنبه ۱۳ دی‌ماه پخش می‌شود، مطالب و ترانه‌هایی در وصف سردار پخش می‌کند.

"هر ایرانی یک سلیمانی" نیز از پویش‌های رادیو پیام است که در رادیو نما پخش خواهد شد.

رادیو مقاومت

از اول تا ۳۰ دی دو برنامه گفتگو محور زنده "عصر مقاومت " با موضوع تأثیر مکتب شهید سلیمانی بر عرصه اجتماعی کشور ساعت ۱۸ و "مردی بیرون از قاب" با موضوع نقش سردار سلیمانی در تقویت اقتصاد ملی ساعت ۹ صبح پخش می‌شود.

ضمن اینکه از اول تا ۱۵ دی برنامه تولیدی با ساختارهای نوین" فرمان نامه" با موضوع مقاومت در فرازهای نهج‌البلاغه ساعت ۱۰:۵۰ و برنامه گفتگو محور "سرباز ولایت" با موضوع شهید سلیمانی و بازنمایی مکتب امامین انقلاب در نظر و عمل ساعت ۱۱ و برنامه گفتگو محور "جهان ترور " با موضوع تروریست در حقوق بین‌الملل ساعت ۱۱ پخش می‌شود.

مجله رادیویی تولیدی "قاسم‌های مقاومت" نیز ساعت ۱۰:۳۰ با موضوع شهید سلیمانی و گردان‌های عقیدتی زینبیون و فاطمیون؛ تحرک جریان شیعی پخش می‌شود.