سرویس سینمایی هنرآنلاین: سید سعید سیدزاده؛ تهیه‌کننده سینما و تلویزیون که ساخت آثاری چون "شب‌به‌خیر فرمانده"، "خداحافظ رفیق"، "زیباتر از زندگی" و چند فیلم دیگر را در کارنامه خود دارد، در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت داوری بخش فیلمسازان بسیجی را بر عهده داشت.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین با اشاره به تعریف مقاومت، گفت: مقاومت یعنی افراد رنج‌کشیده و سختی‌کشیده‌ای که تحت ظلم و ستم جسم و فیزیکشان مورد هجمه قرار می‌گیرد، اما همچنان ایستادگی می‌کنند. این توان و این قدرت ایستادگی و مقاومت در برابر هجمه‌ها به دلیل برخورداری از هدفی است که در اندیشه و فکر این افراد نهادینه شده است.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به لزوم الگوسازی از فرماندهان و رهبران جبهه مقاومت، اظهار داشت: در عرصه مقاومت افرادی حضور دارند که نامشان با مفهوم مقاومت عجین شده است و زمانی که از مقاومت نام برده می‌شود اسامی آنان نیز همراه این تعریف آورده می‌شود؛ افرادی مانند شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و سید حسن نصرالله، این افراد نمونه و الگوی مقاومت هستند.

سیدزاده با اشاره به لزوم برگزاری مستمر جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، تصریح کرد: بسیاری از مدیران فرهنگی کشور درک درستی از فرهنگ ندارند و اصلاً فرهنگ را نمی‌شناسند. این افراد انطباقی با فرهنگ مقاومت ندارند تا جایی که حتی نمی‌دانند اساس و بنیاد جشنواره فیلم مقاومت و چرایی آن چیست. جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت محلی برای مطرح‌شدن نام‌های مدیران و یا جایگاهی برای ایجاد فضای رئیس و مرئوسی نیست.

وی ترویج فرهنگ مقاومت را لازمه نهادینه شدن فرهنگ ایثار در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: در شرایطی که بسیاری از افراد برای رسیدن به اهدافشان دیگران را زیر پا می‌گذارند، ترویج فرهنگ مقاومت و ایثار برای رسیدن به آرمان‌های بلند الهی یک ضرورت است.