به گزارش هنرآنلاین، مرحله دوم شانزدهمین دوره این رویداد سینمایی، شنبه؛ یکم آذرماه با حضور جمعی از مدیران این جشنواره و هنرمندان بر مزار شهید حاج قاسم سلیمانی و ادای احترام به مقام شامخ این سردار بزرگ محور مقاومت، آغاز به کار می‌کند.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به منظور پاسداشت و تکریم شهدای محور مقاومت به خصوص سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، بخش "سیدالشهدای مقاومت" را در این دوره برگزار کرد.

سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول جنگ‌تحمیلی بود، پس از آن تا سال 1376 فرماندهی لشگر ثارالله کرمان و از همین سال تا لحظه شهادتِ ناجوانمردانه در بغداد، فرماندهی نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده داشت.

سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، طراح عملیات‌های بسیاری برعلیه تروریسم منطقه، تکفیری‌ها و صهیونیست‌ها بود و نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در مبارزه با استعمار و تروریست‌ در جهان ایفا کرد. این شهید بزرگوار الگوی مقاومت در همه جهان اسلام است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های "سینمای ایران و جهان"، "سیدالشهدای مقاومت"، "روایت قلم"، "نقد و پژوهش تحلیل" و انتخاب برگزیدگان ملی "فیلمسازان بسیجی" به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

همزمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم "نما فیلم" namafilm.ir و "عماریار" ammaryar.ir اکران می‌شود.