سرویس سینمایی هنرآنلاین: عطیه غبیشاوی بازیگر مجموعه تلویزیونی خاطره‌انگیز "دنیای شیرین دریا" درباره نقش رسانه در هنر به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: نقش رسانه در معرفی بازیگران فوق‌العاده است. خیلی از بازیگرها از طریق رسانه‌ها یک شبه ستاره سینما شدند که البته بعضی وقت‌ها یک جاهایی علیه رسانه عمل کردند و برخورد درستی با خبرنگاران نداشتند. از طرفی متأسفانه رسانه‌هایی هم هستند که اخبار کذب منتشر می‌کنند و به جای پرداختن به متن، به حاشیه می‌پردازند.

وی افزود: به عنوان یک بازیگر از طریق رسانه‌ها دیده شدم و دوستان خبرنگار محبت‌ زیادی به من دارند. اگر کارگردان‌ها و جامعه هنری آدم را فراموش کنند ولی همیشه خبرنگاران خوبی وجود دارند که هر چند وقت یک‌بار تماس می‌گیرند و حال و احوال ما را می‌پرسند و این باعث امیدواری می‌شود که عطیه غبیشاوی را فراموش نکرده‌اند. هنوز هم آدم‌های زیادی هستند که خاطره مجموعه تلویزیونی "دنیای شیرین دریا" را در ذهن‌شان دارند و مرا به یاد می‌آورند.

غبیشاوی درباره تازه‌ترین فعالیتش در عرصه تلویزیون بیان کرد: آخرین کاری که انجام دادم مربوط به سریالی 30 قسمتی به کارگردانی آقای شادروان که در شهر اواز ضبط شد. این سریال که "شهر زیبا" نام دارد، راجع به دردمندی و مشکلات مردم آن منطقه است و من ایفاگر نقش اول زن این سریال هستم.

این بازیگر به فعالیت‌های دیگر خود اشاره کرد و اظهار داشت: در تابستان امسال چند تئاتر به من پیشنهاد شد که شرایط‌شان مهیا نبود و آن‌ها را رد کردم. اخیراً هم با آقای حامد کلاهداری در مورد یک فیلم سینمایی صحبت کرده‌ام و قرارداد هم بسته‌ام و منتظرم ببینم فیلمبرداری آن چه زمانی کلید می‌خورد.

وی با گلایه از انتخاب بازیگرهای غیر حرفه‌ای برای نقش‌های سریال‌های تلویزیونی، خاطر نشان کرد: من و خیلی دیگر از دوستانم وقتی وارد حرفه بازیگری شدیم، فکر می‌کردیم که نقش‌ها بر اساس شایسته‌سالاری انتخاب می‌شود ولی متأسفانه تمام تصوراتی که داشتیم، برای‌مان رنگ باخت و متوجه شدیم که خیلی جاها توانایی بازیگرها نادیده گرفته می‌شود.

عطیبه غبیشاوی در پایان گفت: تنها شغلی که درسش را خوانده‌ام و آن را بلد هستم، بازیگری است و باید از این طریق امرار معاش کنم. گاهی شرایط مالی باعث می‌شود یک هنرمند در کارهایی حضور پیدا کند که چندان علاقه‌ای به آن‌ها ندارد. امیدوارم این اتفاق برای هیچ هنرمندی نیفتد و هر کسی سر کاری برود که در آن از نهایت توانایی‌اش استفاده می‌شود و آن را دوست دارد.