سرویس سینمایی هنرآنلاین: هوشنگ توکلی بازیگر و کارگردان قدیمی حوزه تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور در غرفه هنرآنلاین در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات از بازگشت خود به عرصه تئاتر بعد از 25 سال خبر داد.

توکلی در خصوص تئاتر جدیدش به خبرنگار هنرآنلاین، گفت: آخرین کاری که در تئاتر انجام دادم، نمایش "اتللو" بود که در سال 71 روی صحنه رفت. بعد از آن حدود 25 سال کار تئاتر انجام ندادم ولی امسال لازم دیدم این اتفاق بیفتد.

این کارگردان قدیمی افزود: نمایش جدیدم در جشنواره تئاتر فجر اجرا می‌شود، اما نمایشی نیست که در بخش مسابقه و داوری جشنواره باشد، بلکه از ما به عنوان گروه مهمان برای اجرای این نمایش دعوت کرده‌اند.

هوشنگ توکلی در خصوص موضوع نمایش خود گفت: موضوع این نمایش، بحث مهاجرت‌ها و دغدغه‌ مادرها است که یک بحث جهانی است. محور اصلی نمایش، کاراکتر مادر است که پسرش گم شده و در کنارش نیست و او دارد تجربیات گذشته‌اش را مرور می‌کند. البته این خلاصه‌ای از متن است و قصه نمایش گسترده‌تر از این است.

وی درباره تمرینات و مراحل آماده‌سازی این نمایش نیز توضیح داد: در حال حاضر مشغول تمرین هستیم و این نمایش را تا 2-3 ماه دیگر که جشنواره فجر برگزار می‌شود آماده خواهیم کرد.

کارگردان پیشکسوت تئاتر به کم‌کاری خود اشاره کرد و گفت: من جزو هنرمندانی نیستم که منتظر دیگران بمانم تا به من پیشنهاد بدهند، بلکه با پیشنهادهای خودم کار می‌کنم و دلیل کم‌کاری‌ام نیز همین است. پروژه‌های زیادی را در این سال‌ها برای تلویزیون نوشتم ولی شرایط تلویزیون و همینطور سینما مناسب نیست و این آثار هم خود به خود خاک می‌خورند.

توکلی افزود: ما هنرمندان یک شرایطی برای خودمان تعریف می‌کنیم و مدیریت فرهنگی هم شرایط خودش را دارد که اگر این دو با هم همخوان نباشند، هنرمند کم‌کار می‌شود و این همان اتفاقی است که برای من افتاده است.

هوشنگ توکلی درباره ارتباط رسانه‌ با هنر نیز گفت: الآن دوره جدیدی برای رسانه است و رسانه‌های جدید به وجود آمده‌اند. به همین خاطر حوزه رسانه دارد با آزمون و خطا پیش می‌رود ولی فکر می‌کنم در آینده‌ای نزدیک، رسانه خودش را پیدا کند و یک جریان ارتباطی خوب با هنرمندان به وجود بیاورد. هر چه اطلاعات خبرنگاران حوزه رسانه از هنر بیشتر باشد، اتفاق مؤثرتری در حوزه هنر و رسانه خواهد افتاد.