به گزارش هنرآنلاین، شبکه آی فیلم در برنامه "خارج از کادر" که هر هفته جمعه‌ها از این شبکه پخش می‌شود، این هفته سری می‌زند به محمدعلی نجفی کارگردان سریال به‌یادماندنی "سربداران".

برنامه "خارج از کادر" که در هر قسمت به سراغ یکی از پیشکسوتان و فعالان آثار هنری به‌ویژه کارگردانان و بازیگران سینما و تلویزیون می‌رود، این هفته جمعه ۲۸ مهر گفت‌وگوهای خارج از کادر محمدعلی نجفی با مخاطبان این شبکه را به نمایش می‌گذارد.

مهندس محمدعلی نجفی کارگردان،معمار و فیلم‌نامه‌نویس در سال 1324 در اصفهان به دنیا آمد. پس از اخذ دیپلم از دبیرستان دارالفنون برای تحصیل در رشته معماری وارد دانشگاه ملی(شهید بهشتی) شد.نجفی فعالیت هنری‌اش را در اوایل دهه 50 با کارگردانی نمایشنامه "زبون بسته‌ها" آغاز کرد و در سال 51 تئاتر "سربداران" را به کمک دکتر علی شریعتی در حسینیه ارشاد به روی صحنه برد و اولین فیلم بلند خود "جنگ اطهر" را در سال ۱۳۵۸ساخت. او نخستین مدیر سینمایی بعد از انقلاب اسلامی است و از این حیث هم شخصیت جالب‌توجهی در میان فیلم‌سازان ایرانی به شمار می‌رود.

"گزارش یک قتل" در سال ۶۵ یکی از فیلم‌های موفق نجفی در عرصه سینمای حرفه‌ای او محسوب می‌شود و فیلم‌های سینمایی"لیله‌القدر"، "پرستار شب"، "تپش"، "زمین آسمانی"، "افسانه لاجوردی"و مجموعه‌های تلویزیونی موفقی همچون "سربداران" و "زمان شوریدگی" و چندین فیلم کوتاه و بلند و مستند در کارنامه هنری وی به چشم می‌خورد.فیلم سینمایی "گرگ بازی" جدیدترین اثر نجفی در مقام تهیه‌کننده است که برای جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود.

محمدعلی نجفی که در سال‌های اخیر نقش احمد قوام معروف به قوام‌السلطنه را در سریال "معمای شاه" نیز ایفا کرد، در برنامه "خارج از کادر" حال و هوایش در این روزها و دغدغه‌ها و مشغولیت‌هایش را با مخاطبان شبکه آی فیلم در میان می‌گذارد.

"خارج از کادر" به تهیه‌کنندگی عاطفه خالدی و کارگردانی قاسم صالحی هر هفته جمعه‌شب ساعت 22:30 از آی فیلم پخش می‌شود و  بازپخش آن نیز در ساعت 06:30 و 14:30 روز شنبه و 22:30 دوشنبه روی آنتن خواهد رفت.

"روشنایی‌های شهر" در قاب آی فیلم فارسی

مجموعه تلویزیونی "روشنایی‌های شهر" به کارگردانی مسعود کرامتی نیز از جمعه روی آنتن کانال فارسی شبکه آی فیلم قرار‌خواهدگرفت.

"روشنایی‌های شهر" مجموعه‌ای است که در سال ۱۳۸۳ از شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی پخش شد و سالار فلاحیان نگارش فیلم‌نامه آن را بر عهده داشته است.

این سریال داستان سه دوست صمیمی به نام‌های آرش، امیر و شریف است که زندگی و تفکرات هر یک‌بر زندگی دیگری تأثیر می‌گذارد؛ امیر با دوستانش شریف و مراد یک شرکت کوچک رایانه‌ای تأسیس کرده‌اند. امیر قرار است با دختردایی خود ازدواج کند و درست روزی که او همراه مادرش برای خرید حلقه می‌رود، اتفاق بزرگ زندگی‌اش رخ می‌دهد.

فاطمه گودرزی، بابک حمیدیان، محسن بهرامی، غلامحسین لطفی، یمین آتشی، اشکان خطیبی، مریم عبدالملکی، مهدی تقی نیا، بیتا بادران، شیوا خنیاگر، حسین سلیمانی، افشین کتانچی و محمدهادی قمیشی بازیگران مجموعه تلویزیونی "روشنایی‌های شهر" بوده‌اند.

اولین قسمت از مجموعه تلویزیونی "روشنایی‌های شهر" جمعه ۲۸ مهر ساعت ۱۸: ۰۰ روی آنتن قرارمی‌گیرد و بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۲: ۰۰ و ۱۰: ۰۰ روز بعد به نمایش گذاشته خواهد شد.

پخش مجموعه تلویزیونی "هوش سیاه" از کانال عربی آی فیلم

و درنهایت اینکه در پی استقبال زیاد مخاطبان عرب‌زبان شبکه آی فیلم از مجموعه تلویزیونی "هوش سیاه"، بار دیگر این مجموعه تلویزیونی در جدول پخش کانال عربی این شبکه قرار گرفت.

مجموعه تلویزیونی "هوش سیاه" که چندی پیش از شبکه آی فیلم عربی به نمایش گذاشته شد، بنا به درخواست مخاطبان این شبکه از شنبه ۲۹ مهر روی آنتن قرارخواهدگرفت.

مجموعه تلویزیونی "هوش سیاه" در ۲ فصل به کارگردانی مسعود آب پرور و تهیه‌کنندگی عباس فاطمی ساخته‌شده و قرار است فصل دوم آن بلافاصله پس از پخش فصل اول روانه آنتن شود.

"هوش سیاه ۱" مجموعه تلویزیونی ۱۵ قسمتی با موضوع جرائم رایانه‌ای است و آرش قادری بازنویسی فیلم‌نامه آن را عهده‌دار بوده است. این مجموعه اردیبهشت ۱۳۸۹ از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی پخش شد.

خلاصه داستان این سریال ازاین‌قرار است: سرگرد احمدی معاون دایره پیشگیری و مبارزه با جرائم رایانه‌ای پلیس است که همراه با دستیاران خود درگیر پرونده پیچیده یک خرابکار و نابغه رایانه و الکترونیک، شده است.

حسین یاری، کیکاووس یاکیده، رضا آشتیانی، ارسلان قاسمی، افشین کتانچی، روح الله کمانی، کمند امیرسلیمانی و داریوش اسد زاده بازیگران "هوش سیاه" بوده‌اند.

سری دوم این سریال در اردیبهشت ۱۳۹۲ پخش شد. در این مجموعه به مسائل امنیتی پرداخته‌شده و پلیس مبارزه با جرائم رایانه‌ای در حال مبارزه با چنین متخلفانی است.

پخش مجموعه تلویزیونی "هوش سیاه" از شنبه ۲۹ مهر ساعت ۲۰: ۰۰ به‌وقت مکه (20:30 به‌وقت‌تهران) آغاز می‌شود. بازپخش آن نیز در ساعت‌های ۰۲: ۰۰، ۰۸: ۰۰ و ۱۴: ۰۰ روز بعد (02:30، 08:30 و 14:30 به‌وقت‌تهران) خواهد بود.