به گزارش هنرآنلاین، در "رباعی سینما" قرار است به موضوع فیلم کوتاه، از نمایش فیلم‌های برگزیده تا گفت و گو با سازندگان این آثار پرداخته شود. این برنامه به زبان فارسی تولید شده و علاوه بر پخش از آی فیلم فارسی، برای پخش از کانال‌های عربی و انگلیسی با زیرنویس عربی و انگلیسی آماده سازی خواهد شد.

محمدهادی خفاجی، تهیه کننده و کارگردان برنامه "رباعی سینما" درباره سری جدید این برنامه که قرار است از اوایل آبان روی آنتن قرار بگیرد، گفت: هم اکنون در حال نهایی کردن مراحل پیش تولید این برنامه هستیم و کار ضبط آیتم ها را شروع می‌کنیم تا ظرف یکی دو هفته آینده بتوانیم برنامه را به آنتن برسانیم.

وی افزود: تغییر لوکیشن از گالری برج میلاد به سینما سمرقند، تغییرساختار و گرافیک و همچنین برقراری ارتباط گسترده‌تر از پیش، با فعالان حوزه فیلم کوتاه از جمله کارهایی بود که در این مدت به نتیجه رساندیم و به‌زودی فیلمبرداری و پخش را آغاز خواهیم کرد.

کارگردان "رباعی سینما" با اشاره به اینکه برای نزدیک کردن ذهن مخاطبان به برنامه، ابتدا بخش نمایش فیلم کوتاه سری نخست این مجموعه، مجددا در 13 قسمت در روزهای متوالی از ۲۴ مهر پخش می‌شود، گفت: بعد از آن، پخش سری جدید برنامه در ۲۶ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای شروع می شود و قسمت‌های جدید به صورت هفتگی روی آنتن قرارخواهدگرفت.

خفاجی در معرفی بخش‌های برنامه "رباعی سینما" تصریح کرد: در ابتدا سازنده اثر وارد لوکیشن می‌شود و درباره فیلم کوتاهی که ساخته با مخاطبانش صحبت کرده و کارش را معرفی ‌می‌کند، سپس در قالب یک طرح گرافیکی شرح فعالیت‌های‌ دیگر کارگردان پخش و پس از آن فیلم به نمایش گذاشته می‌شود. در آخر نیز سوال و جواب هایی از مهمان برنامه به صورت مونولوگ پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم علاوه بر فیلم کوتاه، انیمیشن‌ها و مستندهای کوتاه را نیز نمایش دهیم، عوامل تولید این برنامه را معرفی کرد: هوشنگ سالمی تصویربرداری برنامه "رباعی سینما" را بر عهده دارد، محمود نورانی تدوین‌گر برنامه بوده و علیرضا پورشکوری مسئول طراحی گرافیک برنامه است.