به گزارش خبرنگار گروه تئاتر خبرگزاری هنرآنلاین، طرح حریم‌سازی برای مجموعه تئاترشهر سال‌ها بود که از خواسته‌های هنرمندان عرصه تئاتر بود که به دلایل مختلفی اجرایی نشده بود تا اینکه ظهر روز گذشته آیین احداث حریم تئاترشهر با حضور وزیر فرهنگ و جمعی دیگر از مسئولان و هنرمندان و اهالی رسانه کشور برگزار شد.

علی فروتن که هم بازیگری و هم کارگردانی را در حوزه تئاتر تجربه کرده است در ارتباط با ضروت اجرای این طرح گفت: دوران کودکی من به دیدن تئاتر در این فضا گذشت و بعدها هم سعادتی شد تا خودم بازیگر صحنه در تئاتر شهر باشم.

 

علی فروتن - نمایش دوره گردها

 

فروتن با تاکید بر ضعف مدیریتی در سال های 67 ، 68 گفت: سال های 67 ، 68 به دلیل ضعف مدیریتی به یکباره تصمیم می گیرند حریم تئاتر شهر را حذف کنند. تصمیم گیری ها و مدیریت های غلطی که باعث شده است تا سال ها هنرمندان تلاش کنند بار دیگر این حریم را به اطراف ساختمان تئاتر شهر بازگردانند.

وی در خصوص اینکه چرا این طرح برای اجرایی شدن 30 سال معطل مانده گفت: لزوم اجرایی کردن این طرح حتی برای مردم عادی هم قابل درک است. برای اجرای کردن این طرح نیاز بود تا ارگان های مختلف به یک هماهنگی برسند و امروز این امر محقق شده است.

این بازیگر در ادامه گفت: متاسفانه برخی ها حریم ها را رعایت نمی کنند بنابراین برای مکان های تاریخی مانند تئاتر شهر وجود یک حریم لازم و ضروری است. در عین حال ایجاد مراکز فرهنگی متصل به تئاتر شهر می تواند در بهبود شرایط نابسامان اطراف تئاتر شهر کمک کننده باشد.

وی در پایان گفت: محیط های فرهنگی نباید از این فضا جدا باشند بلکه باید به عنوان بخشی از تئاتر شهر برایشان فعالیت تعریف شود.