به گزارش هنرآنلاین، مستند «در رکاب حضرت عشق» به کارگردانی اویدیو سالازار و تهیه‌کنندگی یاسین سالازار روز چهارشنبه 29 آذر ماه در سومین روز از هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ساعت 11 تا 13 در سالن شماره 2 اکران می‌شود.

این فیلم مستند در مدت زمان 80 دقیقه از ایالت متحده آمریکا در بخش مسابقه بلند این دوره از جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» حضور دارد.

در توضیحات این مستند می‌خوانیم: «هجرت پیامبر اسلام (ص) از مکه به مدینه در تاریخ اسلام به قدری حائز اهمیت است که تاریخ آن مبدا آغاز تقویم مسلمانان قرار گرفته است. دکتر عبدالله الکادی فردی‌ست که مسیر هجرت را اصلی‌ترین هدف تحقیقات خود قرار داده است. با دنبال کردن دکتر الکادی و تیم تحقیقاتیش، اهمیت هر مکان در این مسیر و سهم ویژ‌ه‌ هر کدام در داستان هجرت پیامبر را کاوش می‌کنیم.»

دیگر عوامل «در رکاب حضرت عشق» عبارتند از فیلمنامه‌نویس: اویدیو سالازار، فیلمبردار: ابراهیم حاجی، موسیقی: رحاب آذر، برنارد اونیل و درک کمپبل.

«در رکاب حضرت عشق» (2023)، «غزالی؛ کیمیاگر سعادت» (2004)، «حج، سفر زندگی» (2001)، «مخلوقات شگفت‌انگیز» (1997) از دیگر ساخته‌های اویدیو سالازار فیلمساز آمریکایی است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی‌مقدم از ۲۷ آذر ماه تا ۲ دی ماه در حال برگزاری است.