به گزارش هنرآنلاین، در پیام محمد حمیدی مقدم دبیر جشنواره «سینماحقیقت» نوشته شده است:

«هوالمصور، 

سینمای مستند ایران، همواره گنج‌هایی پرشمار برای کشف و دیده شدن داشته است. جشنواره «سینماحقیقت» در همه ادوار، بستری برای معرفی این آثار گرانبها بوده است. در شانزده دوره‌ای که پشت سر گذاشته‌ایم، مستندسازان با آثاری قابل اعتنا، مخاطبان جشنواره را غافلگیر کرده‌اند. سینمای مستند ایران در سینمایی زنده، پرطراوت و تماشایی است. آسمانی پرستاره و درخشان که هم تصویرگر زمانه است و هم، منتقد و هشداردهنده. سینمای استادان نامدار و جوانانی که برای ماندن آمده‌اند. سینمای روزهای غم و شادی و افتخار.

در هفدهمین جشنواره بین‌المللی مستند ایران «سینماحقیقت» آنچه پیش روی شماست، دریایی بی‌کران از معناست. آثاری درباره ایران زیبا و مقتدر، مستندهایی درباره قهرمانان وطن، شهیدان گرانقدر و بزرگان و نامداران، فیلم‌هایی با موضوع زنان و مردانی که ایران امروز را ساخته‌اند، تاریخ، جغرافیا و فرهنگ. آسمان امسال «سینماحقیقت» پرستاره است. این جشنواره نوید ظهور چهره‌های تازه را می‌دهد، فیلمسازانی از سراسر ایران در ضیافت امسال حضور دارند و این، یکی از جذابیت‌های جشنواره هفدهم است.

اما امروز، آنچه بر جهان می‌گذرد، ضرورت توجه به سینمای مستند را بیش از گذشته، عیان می‌کند. در آوردگاهی به عظمت تاریخ، انسانیت به مسلخ می‌رود. جشنواره سینماحقیقت را با نام خونبار غزه پیوند می‌زنیم و قلبمان با مردمیست که هیچ مستندی عمق مظلومیتشان را انعکاس نخواهد داد.»