گروه تئاتر«هنرآنلاین»: از دست دادن هنرمندی چون فردوس کاویانی آنقدر دردناک است که باعث شده است تا ما گریزی به هنرمندان پیشکسوت‌مان بزنیم و بار دیگر دفتر خاطرات را مرور کنیم تا ببینیم چقدر از احوال هنرمندان قدیمی‌مان که عمر خود را به پای هنرشان گذاشته‌اند، خبر داریم. متاسفانه در جامعه هنری هستند اساتیدی که گوشه‌نشین شده‌اند و از یادها رفته‌اند.

هادی مرزبان کارگردان تئاتر که آثار زیادی را با مرحوم کاویانی کار کرده بود، درمورد ایشان گفت: شاید فردوس کاویانی برای بسیاری فراموش شده بود اما من هفته‌ای یک بار با ایشان در ارتباط بودم و او یکی از یاران صدیق من بود. به قول اکبر رادی، فردوس کاویانی یکی افراد خانواده آثار ما بود. من ده اثر از آقای رادی را روی صحنه برده‌ام و در این آثار حداقل 98 درصدش فردوس کاویانی حضور داشت. همکاری بسیاری از هنرمندان با من زمانی رقم می‌خورد که آن‌ها کار دیگری نداشتند اما کاویانی هر زمان می‌خواست قراردادی ببندد قبلش با من هماهنگ می‌کرد که اگر من کاری دارم، با جای دیگر قرارداد نبندد.یعنی تئاتر برای فردوس کاویانی اولویت داشت و آثار بسیار خوبی هم به جا گذاشت.

این کارگردان تئاتر با اشاره بر اهمیت توجه نشان دادن به هنرمندان قدیمی بیان کرد: این هنرمندان پیشکسوت مانند آثار باستانی هستند که حیف است فراموششان کنیم.هنرمندان بسیاری هستند که گوشه‌نشین هستند و وظیفه ما است که به آن‌ها رسیدگی کنیم هنرمندان خانه نشین را دریابیم.

وی در پایان گفت: درمورد فردوس کاویانی البته بودند افرادی که می‌خواستند با او دیدار داشته باشند اما او به دلیل شرایطی که داشت، دوست نداشت که کسی او را ببیند و از دیگران عذرخواهی می‌کرد زیرا کاویانی از ترحم بیزار بود.