گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین: درگذشت آقاکمال سریال خاطره‌انگیز «همسران»، اتفاق ناخوشایندی بود که قلب اهالی فرهنگ و هنر را به درد آورد. فردوس کاویانی در سال‌های بازیگری‌اش آنقدر برای مخاطبان سینما و تلویزیون خاطره ساخت که حتی دوران طولانی‌مدت فاصله گرفتنش از بازیگری در سالیان اخیر هم سبب نشد یاد او از خاطر مخاطبان پاک شود و هنوز چهره این هنرمند فقید در ذهن مخاطبان نسل‌های مختلف نقش بسته است.

فردوس کاویانی نه فقط یک بازیگر خوب بلکه یک انسان دوست‌داشتنی بود و این را کسانی می‌گویند که هم‌بازی و هم‌نسل وی بوده‌اند و از نزدیک با وی ارتباط داشته‌اند. شخصیت این هنرمند به قدری عجیب بوده که همین هم‌نسلی‌هایش، در پی این داغی که بر دل عرصه هنر نشسته، به شکلی عجیب‌تر محزون و داغدارند. اصغر همت یکی از هنرمندانی است که در «آژانس دوستی» همبازی فردوس کاویانی بوده است. همت در خصوص منش و اخلاق این همبازی تازه‌درگذشته خود، به «هنرآنلاین» گفت: فردوس کاویانی مرد نیک عرصه بازیگری بود و این را در گفتار، کردار و پندار ایشان می‌توانستیم ببینیم. او از شریف‌ترین هنرمندانی است که عمر خود را در این عرصه صرف کرده است.

وی ادامه داد: یک انسان چقدر می‌تواند شریف باشد که خودش را وابسته به حرفه هنری خویش بداند و وفاداری‌اش به آن حرفه را اثبات کند! جایگاهی که فردوس کاویانی به آن رسید، پایین‌تر از جایگاهی بود که لیاقت آن را داشت و عرصه هنر و بازیگری حقیقتا یک انسان در وهله اول شریف و نیک، و در وهله بعدی هنرمند را از دست داده است.

ناراحتی اصغر همت از این فقدان، اجازه نداد بیش از این از وی درباره اخلاق و شخصیت مرحوم فردوس کاویانی بشنویم. اما فراموش نکنیم، هنرمندان باسابقه و پیشکسوت دیگری نیز هستند که می‌توان پیش از آنکه دیر شود، قدرشان را بیشتر دانست. امثال فردوس کاویانی، کوله‌باری از تجربه و سرمایه‌های عظیمی برای هنر کشورمان هستند.