گروه تئاتر «هنرآنلاین»:چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در بخش نمایش‌های صحنه‌ای، تئاتر خیابانی، تئاتر ملل، تئاتر دانشجویی، مسابقه نمایشنامه­‌نویسی، نمایش‌های تلویزیونی، رادیوتئاتر، مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر، پژوهش و کارگاه‌های آموزشی همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از تاریخ 1لغایت 11 بهمن ماه سالجاری در شهر تهران برگزار می‌گردد.

مهدی حامدسقایان دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با صدور حکمی فرزان دلفانی را به عنوان مدیر بخش ارزشیابی و نظارت این دوره از جشنواره منصوب کرد.

حامدسقایان در گفتگو با هنرآنلاین درمورد این حکم گفت: این که بعد از مدت‌ها تصمیم گرفته شد که مدیر بخش نظارت و ارزشیابی را معرفی کنیم، دلیل اصلی‌اش بحث ارزیابی و کیفیت آثار است. امسال برای ما بسیار مهم است که آثار از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا ما شرمنده مخاطب نشویم.

وی افزود: توقع جامعه تئاتری همیشه این بوده است که به دلیل بحث کیفی آثار ناظر کیفی داشته باشیم. بحث ممیزی‌ها بر عهده جشنواره نیست و مقررات خود را دارند و بر اساس قوانین کشور است اما ارزشیابی آثار بر عهده ما است.

حامدسقایان با بیان این که تمام تلاش این است که آثار امسال از کیفیت خوبی برخوردار باشند اظهار کرد:جشنواره‌های تئاتر بازتاب و انعکاسی از وضعیت تئاتر در طول سال است. امسال مجددا بخش مرور را احیا کردیم و کارهایی که در طول سال روی صحنه رفته است هم برایمان اهمیت داشت. بنابراین برآیند اجراهای در طول سال هم در جشنواره بازتاب پیدا می‌کند.امسال در تئاتر آثار خوبی داشتیم که امیدواریم این روند در جشنواره ادامه داشته باشد.