به گزارش هنرآنلاین، برنامه «چه فرصتی چه شبی» با اجرای فرزاد حسنی قرار است بعد از ماه مبارک رمضان مجددا آغاز شود و بامداد هر پنجشنبه حوالی ساعت 12 شب به روی آنتن رادیو جوان برود.از جمله آیتم‌های این برنامه که تهیه‌کننده آن فریبرز گلبن است می‌توان به آشنایی با غزل در شعر عاشقانه فارسی، مشکلات ازدواج و حل این مشکلات، آسمان شب، ادبیات کهن فارسی و... اشاره کرد.

فریبرز گلبن تهیه‌کننده این «چه فرصتی چه شبی» چندی پیش درباره این برنامه گفته بود: با توجه به اینکه این برنامه از ساعت ۱۲ شب روی آنتن می‌رود و از طرفی در فضای شبانگاهی ذهن مخاطب توانایی شور و هیجان ندارد، و از طرفی هم ما در شبکه جوان فعالیت می‌کنیم و برنامه باید جوان پسند باشد، همیشه به‌دنبال این بوده‌ایم که چه چیزی در آن ساعات برای مخاطب جوان ما مناسب است.

گلبن افزود: در اتاق فکر برنامه با این پرسش روبه‌رو بودیم که دغدغه جوانان امروزی در کدامیک از حوزه‌های موسیقی، ادبیات یا شعر بیشتر است؟ و به این نتیجه رسیدیم که علاقه جوانان به غزل نو بسیار است و شروع کار ما با غزل‌های نو بود. همزمان با خواندن غزل‌های نو، شروع به خواندن اشعار کهن کردیم تا این پیام را به مخاطب برسانیم که این شعرها هم زیباست و فقط به شعر نو بسنده نکنند.

گلبن در مورد بخش‌های دیگر چه فرصتی چه شبی ادامه داد: پس از مدتی پی بردیم برنامه به قسمت‌های طنز و تفریحی هم نیاز دارد از همین رو خوانش و بررسی کتاب‌های کهن مثل گلستان سعدی را هم وارد برنامه کردیم. همچنین سعی کردیم در هر برنامه بیشتر به اتفاقات هفته بپردازیم. به طور مثال در مورد موسیقی‌، فیلم‌های در حال اکران و کتاب‌های تازه منتشر شده صحبت می‌کنیم.

این تهیه‌کننده رادیو در مورد بخش‌هایی از برنامه که در معضلات و مسائل روز جامعه پرداخته می‌شود تصریح کرد:در بخش دیگری از برنامه نیز به مشکلات جوانان پرداختیم و سعی کردیم به طور اصولی به بیان مشکل و مهم‌تر از آن ارائه راه‌حل بپردازیم. در حال حاضر در مورد مشکل مهم ازدواج صحبت می‌کنیم. ما به این نتیجه رسیدیم که طبق آمار طلاق بالا رفته و جوانان آگاهی لازم را برای ازدواج ندارند. به همین منظور با همکاری دکتر رجبی، با محوریت این موضوع که "چه کاری انجام بدهیم جوانان ازدواج موفقی داشته باشند" سعی می‌کنیم در راستای بهبود شرایط زوجین و آگاهی آن‌ها، راه حل های مفیدی ارائه کنیم.

گلبن با بیان اینکه سعی میکنیم ذهن جوانان دهه ۷۰ و ۸۰ را نسبت به مسائل ازدواج کنیم خاطرنشان کرد: در این چند سال از مخاطبین بازخوردهای خوبی دریافت کردیم و این نشان‌دهنده درست بودن کار ماست.