"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین": این روزها از تلویزیون تیزر مستندی در حال انتشار است؛ جدیدترین مستند سیما با عنوان «ایران از بالا» با موضوع جغرافیا و تنوع محیط زیست کشورمان به زودی از شبکه یک سیما به روی آنتن می رود. ایمان گودرزی تهیه کننده و کارگردان این مجموعه مستند در گفت و گو با هنرآنلاین، می گوید: مستند «ایران از بالا» جذابیت های استان های کشورمان را در چهار فصل به تصویر درآورده است. در این مستند ما شاهد گونه های مختلف و متنوع گیاهی و جانوری هستیم که برای نخستین بار از قاب سیما به تصویر درآمده است. همچنین معرفی ابنیه های تاریخی و اماکن باستانی استان ها و شهرها هم از دیگر بخش هایی است که در این مستند به تماشا خواهیم نشست.

وی تصریح کرد: مجموعه مستند «ایران از بالا» همچنین به معرفی ظرفیت های اقتصادی در حوزه های مختلفی همچون کشاورزی و دامداری پرداخته است. این مستند ۳۱ قسمتی با نمای هلی شات تصویربرداری شده و برای نخستین بار است که مجموعه های مستند در صداوسیما به طور کامل با این تکنولوژی تصویربرداری شده است؛بیش از 4 سال برای آن وقت گذاشتم. این مستند ویژه نگاهی به زیبایی های ایران است. عنوان کار" نگاه به ایران از بالا" است.

گودرزی یادآور شد: این برای اولین بار است که 60 دقیقه از هر استان را با نمای بالا «هلی شات» تولید کردیم.کار ویژه ای درآمده است و اساتید اهل فن نمره قابل قبولی به این مستند دادند.دنبال این بودیم که برخی از موقعیت هایی از ایران را به تصویر بکشیم که در هیچ برنامه ای دوربین آن جا نرفته است. به لحاظ تکنیکال بودن هم به دنبال آن بودیم که از استانداردهای جهانی کم نداشته باشیم؛چون گونه های گیاهی و جانوری را بررسی کردیم و به لحاظ اقلیمی لوکیشین های تاریخی هم مورد توجه تیم برنامه ساز ما قرار گرفته است.