سرویس تجسمی هنرآنلاین: نعیمه رزاقی که نمایشگاه نقاشی‌هایش با عنوان "گل جامه‌گان" در گالری سیحون به نمایش در آمده است به هنرآنلاین گفت: من در نمایشگاه جدیدم رویکرد متفاوتی را نسبت به گذشته پیش گرفتم که در آن تم و موضوع کارهایم تغییر کرده است.

او ادامه داد: همواره در آثار من فیگور از اهمیت بالایی برخوردار بود و من در نمایشگاه‌های پیشین خود آثاری را ارائه کردم که همگی جنبه فیگوراتیو داشتند.

این هنرمند نقاش گفت: در این نمایشگاه از لباس به عنوان یک عنصر فرهنگی که بیان‌گر هویت اقوام و ملل‌هاست در آثارم به عنوان موضوع استفاده کرده‌ام چرا که فکر می‌کنم در همه فرهنگ‌ها تن پوش بسیار مورد توجه است و لباس به عنوان نزدیک‌ترین وسیله به هر فرد بیان‌گر اخلاق و روحیات صاحب آن است.

رزاقی ادامه داد: در این لباس‌ها المان‌های شرقی و ایرانی دیده می‌شوند که در واقع با توجه به سمبل‌هایی که در هر اثر استفاده کرده‌ام هر کدام از آنها داستانی برای خود دارند.

او اظهار داشت: تلاش من در این نقاشی‌ها به گونه‌ای بوده است که بتوانم مدل‌هایی که در فرهنگ شرقی و به خصوص دوره سلجوقی وجود دارد را در وجهی معاصر به تصویر بکشم.

نعیمه رزاقی

این هنرمند نقاش گفت: اگر به نقاشی‌های مینیاتوری ایرانی نگاه کنید متوجه می‌شوید که بسیاری از این لباس‌ها در آن‌ها وجود دارند اما من سعی کردم که تنها از این نقوش الهام بگیرم و تصویر مورد نظر خود را نقش بزنم.

رزاقی گفت در این نمایشگاه آثاری در ابعاد ۹۰ در ۹۰، ۸۰ در ۸۰ و ۶۰ در ۸۰ به نمایش در آورده و همه آن‌ها نیز با تکنیک اکریلیک روی بوم کار شده است و از این جهت می‌توان گفت در مسیر آثار گذشته من رقم خورده است.

نمایشگاه آثار نعیمه رزاقی با عنوان "گل جامه‌گان" تا 27 اردیبهشت‌ماه در گالری سیحون برپاست و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 11 تا 19 از این نمایشگاه بازدید کنند.

گالری سیحون در خیابان وزرا، کوچه چهارم پلاک ۱۱ واقع شده است.