سرویس تجسمی هنرآنلاین: تاها بهبهانی هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز برجسته کشور در گفتگو با هنرآنلاین گفت: 95 برای من سال پرباری بود و مروری بر آثار خودم داشتم و استقبالی که از جانب مردم صورت گرفت برای من شوک آور بود.

او ادامه داد: خودم برنامه‌ریزی مدونی نکرده بودم و تمام برنامه‌ریزی این نمایشگاه را مردم کرده بودند و من یک روز متوجه شدم تمام سطح شهر پر از بنرهای بزرگ تبلیغاتی از نمایشگاه من شده است و حتی این تابلوهای بزرگ تبلیغات شهری هم که "عرشه" نام دارد هم به تبلیغ نمایشگاه من می‌پردازد.

این هنرمند مجسمه‌ساز گفت: تماشاگران شب افتتاحیه نمایشگاه من نزدیک به 2500 نفر بودند که این خود یک رخداد بزرگ به حساب می‌آید و استقبال مردم برای آمدن نمایشگاه منجر به تمدید دو هفته‌ای نمایشگاه شد و این‌ها به نظر من اتفاق‌های خوبی در زندگی یک آرتیست است.

بهبهانی اظهار داشت: من نزدیک به چهار هزار شاگرد تربیت کرده‌ام که همه این شاگردان برای من بدل به یک فامیل بزرگ شده‌اند و همین فامیل سرمایه بزرگی است برای من. فرض کنید چهل سال قبل من به فردی که 20 ساله بوده آموزش دادم، بچه این فرد هم شاگرد من شده و حتی نوه این آدم هم یا شاگرد من شده یا شاگرد دختر من است.

او گفت: من به امید خدا دارم این فامیل را گسترش می‌دهم وخوشبختانه بستر آن فرهنگی که آرزویش را داشتم هم دارد گسترده می‌شود و آن فرهنگ رفتن به نمایشگاه و تداوم حمایت از هنرمندان تجسمی است و این‌ها همه حوادث خوبی است برایم و من را دلخوش می‌کند برای این که در کشورم ماندم و پافشاری کردم.

این هنرمند برجسته کشور گفت: من برای سال 96 یک نمایشگاه بزرگ خواهم داشت که راجع به کالیگرافی است. می‌دانید که من اولین کسی بودم که در سال 50 یک سری کار تایپوگرافی کردم و در آن زمان چنینی عنوانی نبود.

بهبهانی گفت: در آن زمان من آثاری را به واسطه حروف سربی خلق می‌کردم و در واقع برای من نوعی بازی با حروف بود و می‌خواهم مروری بر این آثار به جامانده از دهه 50 داشته باشم و برسم به امروز که من کالیگرافی را به مجسمه وارد کردم و بازی خط را در پیکر مجسمه‌هایم آورده‌ام. اگر خدا بخواهد باغ موزه من نیز امسال افتتاح می‌شود.