به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران ، خبرنگاران رسانه ها و مطبوعات از دو کشور آلمان و اوکراین آثار ارائه شده در این دو نمایشگاه را نشان گر پویایی حوزه فرهنگ و هنر در ایران دانسته و از برگزاری چنین نمایشگاههای ارزشمندی در تهران اظهار شگفتی نمودند.

دمیتری پانچوک روزنامه نگار اهل ژیتومیر از کشور اوکراین که خودش در حوزه نقاشی رئال فعالیت دارید پس از بازدید از آثار تاها بهبهانی و دیدار با این هنرمند گفت:بازدید از این نمایشگاه برای من بسیار جالب توجه بود. باید بگویم که در سال های گذشته از بسیاری نمایشگاههای برجسته هنرمندان در کشورهای فرانسه ، آلمان و چین بازدید کرده ام اما باید بگویم این آثار برای من بی نظیر بود چرا که احساس می کنم تاها در این نمایشگاه دنیای درونی انسان را در این پرنده ها به تصویر کشیده است.

پانچوک اضافه کرد:معمولا هنرمندان تنها در یک زمینه خاص و یک شاخه مشخص فعالیت دارند اما در این نمایشگاه دیدیم که تاها بهبهانی نقاشی های فوق العاده ای دارد و همینطور در زمینه مجسمه سازی با فلز این کارهای زیبا را ارائه نموده است. برای من واقعا قابل توجه بود که از نمایشگاه چنین هنرمند بزرگی بازدید کردم. او در ایران یکی از چهره های مطرح هنرهای تجسمی است و در عرصه بین المللی هم یک هنرمند جهانی به شمار می رود.

نقاش اوکراینی همچنین در خصوص نمایشگاه عکس "خاکستر" شامل آثار صِله ابوطالب گفت: حوزه تخصصی فعالیت من عکس نیست اما در این نمایشگاه شاهد سوژه های جالب توجه اجتماعی بودم و البته این نکته که بانوان ایرانی تا این حد در ارائه آثار هنری فعال و موفق هستند قابل توجه بود.

همچنین یوهانس پلزل ، روزنامه نگار آلمانی از شهر نورنبرگ پس از بازدید از این دو نمایشگاه گفت: من به هنرهای سنتی ایرانی بسیار علاقمند هستم و به همین دلیل مایل بودم از نمایشگاههای هنرهای تجسمی در تهران بازدید کنم. اینکه می بینیم فضاهایی به صورت تخصصی نمایشگاههای هنرهای تجسمی با کیفیتی را در تهران برگزار می کنند نشان دهنده پویایی فعالیت های فرهنگی و هنری در تهران است. این دو نمایشگاه توانمندی هنرمندان ایرانی در شاخه های مختلف را نشان می دهد. همچنین در نمایشگاه عکس خاکستر شاهد آثار بانوان هنرمند ایرانی بودیم که از دریچه دوربین به جامعه خودشان نگاه می کنند و پیام خودشان را از همین آثار رسانده اند.

گفتنی است نمایشگاه "نیست معشوقی زِ او نزدیک تر" مجسمه ها و نقاشی های تاها بهباهانی تا روز 28 آبان و نمایشگاه گروهی عکس "خاکستر" تا ٢٢ آبان در فرهنگسرای نیاوران برای بازدید عموم برپا می باشد و علاقمندان می توانند هر روز از ساعت ١٠ الی ٢٠ و جمعه‌ها از ساعت ١٤ الی  ٢٠ازاین نمایشگاه ها بازدید نمایند.