به گزارش هنرآنلاینآزاده جعفریان : جمعه آخرین فرصت برای خرید و مشارکت در هفت نگاه نهم است،  رویدادی منحصر به فرد در جامعه هنری ما که به همت پنج بانوی گالری دار پیشکسوت بنیان گذاشته شده و با پشت سر نهادن تندباد حوادث اکنون به یک برند شناخته شده برای خود بدل شده اند. 

ایران آرت نوشت : نهمین فروش سال هنرهای تجسمی، هفت نگاه، با ارائه آثار 280 هنرمند در فرهنگسرای نیاوران دایر است، تازه ترین خبر از این رویداد این است که شما می توانید به صورت قسطی از این نمایشگاه اثر هنری بخرید.خبری جالب توجه که می تواند اقشار مختلف جامعه را صاحب یک اثر هنری اصل کند. 

نکته مهم دیگر که تکمیل کننده امکان خرید قسطی از این نمایشگاه است این است که هفتاد درصد آثار ارائه شده در این نمایشگاه زیر یک میلیون تومان قیمت دارند.هفت نگاه متشکل از هفت نگارخانه قدیمی تهران، متشکل از آریا، الهه، گلستان، والی، هفت‌ثمر و ماه مهر که از  اسفند  1385  شکل گرفته است امیدوار است با این تمهیدات به تحقق شعار همیشگی اش "هر خانه ایرانی یک اثر هنری" نزدیک تر شود.

البته جمع آثار گران قیمت هم جمع است تا مجموعه داران هنری هم از این رویداد منتفع شوند: به تازگی دو تابلوی زیبا از حسین زنده رودی هنرمند 79 ساله مقیم لندن به هفت نگاه نهم رسید و عنوان گران ترین آثار این دوره را به نام خود ثبت کرد. او که از پدید آورندگان سبک سقاخانه است و رکوردهای میلیون دلاری در حراجی های بین المللی به نام کشورمان به ثبت رسانده با قیمت 220 میلیون تومان به روی دیوار این نمایشگاه رفته است. رتبه های بعدی جمع گرانقیمت ها اثری از ابوالقاسم سعیدی هنرمند 91 ساله مقیم پاریس 130 میلیون تومان و واحد خاکدان، هنرمند صاحب سبک 66 ساله با قیمت 100 میلیون تومان است. 

در این نمایشگاه نقاشی‌خط های چهره های شناخته شده ای مانند سید محمد احصایی، رضا مافی تا چهره های نسل بعدی ابراهیم حقیقی،عین‌الدین صادق زاده،  رضا رینه ای  با قیمت‌های متفاوتی از 10 تا 50 میلیون تومان عرض شده است. از حجت شکیبا که با نقاشی در آثار زنده یاد علی حاتمی به خصوص در اثر کمال الملک به نامی شناخته شده برای جامعه ایرانی بدل شده است یک تابلوی زیبای دو لته ای به قیمت 50 میلیون تومان روی دیوار است. 

آثاری از  احمد مرشدلو، علی نصیر، بهرام دبیری، فریدون آو، آنه محمد تاتاری، علی ترقی‌جاه با قیمت‌های 12 تا 40 میلیون تومان به نمایش است.

هفت نگاه در حالی سه روز پایانی خود را پشت سر می گذراند  که بیشترین فروش متعلق به اثار جوانترهاست و بسیاری برای اولین بار برای خلق محیطی زیبا و آرامش بخش دست به خرید اثر هنری از این رویداد سالانه زده اند. 

در این نمایشگاه در کنار نام‌های هنرمندان جوان، چهره‌های شاخصی مانند پرویز کلانتری، هانیبال الخاص، فریده لاشایی، ژازه تباتبایی، منصور قندریز، محمدعلی ترقی‌جاه، غلامحسین نامی، علی شیرازی، بهرام دبیری، گیزلا وارگا سینایی، فرح اصولی، تاها بهبهانی، بهروز دارش، کامبیز درم بخش، محمد ابراهیم جعفری و... به چشم می‌خورد.

یادداشت لیلی گلستان 

ده سال پیش دور هم جمع شدیم و کلید اولین نمایشگاه را زدیم .

خودمان هم فکر نمی کردیم که بتوانیم هر سال از سال پیش نمایشگاه را دیدنی تر و جذاب تر برگزار کنیم  . که کردیم .

فکر نمی کردیم بتوانیم با هم کنار بیاییم . که آمدیم . و روز به روز هم رشته ی دوستی مان مستحکم تر شد .

هر سال از سال پیش سختگیر تر شدیم و بیشتر به کیفیت آثار فکر کردیم .

در روزگاری که نه از بینالی خبر است و نه از آرت فر ی و نه اکسپو های سالانه ای و  نه از نمایشگاه های بزرگی که دولت باید متولی اش باشد ، ما  " هفت نگاه " را محکم چسبیدیم و بهتر و بهترش کردیم .  

مردم بسیار یار و یاورمان شدند . بسیار تشویقمان کردند و با استقبالی که هر ساله از این نمایشگاه کردند ، خستگی را از تنمان بدر کردند .

سازمان ها و بانک ها و موسسه های معتبر و مجموعه داران  هم از ما بسیار خرید کردند .

این  نمایشگاه ، یک نمایشگاه مردمی است .هدفش : اثر هنری برود به خانه مردم.

بنابراین در راستای این هدف ،  برای هر بودجه ای کار پیدا می شود . از صد هزار تومان تا دویست میلیون تومان .

در " هفت نگاه "  امسال از هنرمندان صاحب نام کارهای بسیار زیبایی داریم مثل زنده رودی ، لاشایی ، عربشاهی ، نامی ، محجوبی ، مافی ، جعفری ،احصایی ،پروانه اعتمادی و خیلی های دیگر...

و همچنین از جوانان با استعداد و هنرمندمان کارهای بسیار زیبایی در این نمایشگاه عرضه شده  است.

من همین  جا از همه ی هنر دوستان دعوت می کنم که از این نمایشگاه که در فرهنگسرای نیاوران برپاست ، دیدن کنند. ساعات کار امروز و فردا ده صبح تا هشت شب است .و جمعه آخرین روز از دو تا هشت عصر .

به امید دیدارتان    لیلی گلستان