به گزارش هنرآنلاین، احمد مازادی، خالق نمایشگاه خوشنویسی "مشق امروز" در گالری شکوه می‌گوید:"  دغدغه خوشنویسی باید فراری کردن از این تکرار باشد، از طرفی یک سابقه 800 ساله پشت این هندسه وجود دارد که به آن تقدس بخشیده  و من معتقدم همین قدمت و منزلت دست و پای هنرمند را می‌بندد.این هندسه این قدر قوی و دقیق چیدمان شده که مثل یک دومینو می‌ماند که باید خیلی هشیارانه در آن دست برد و کار کرد."

او گفت:"من به دنبال قالبی بودم که سنت و روش کلاسیک در آن حفظ شده باشد اما قالب در آن شکسته شود.قالبی که به نوعی فرزند زمانه خود است. "

"مشق امروز" عنوان نمایشگاه "احمد مازادی" در گالری شکوه است که در آن 26 اثر خوشنویسی با مرکب بر روی کاغذ و بوم در ابعادی متفاوت است.

او در این نمایشگاه با ایده ای تازه برخوردی کلاسیک  با خط نستعلیق دارد. مازادی با کنار هم قراردادن قطعات سیاه مشق به فضاهای جدیدی دست یافته و رفته رفته آن فضاهای اولیه با برش‌های موازی ، تغییر مکان حروف و کلمات به سیاه مشق‌هایی بدل شدند تا رنگ و بوی امروز در آن‌ها نمایان شود.

مازادی گفت:"من سعی کردم کار تکراری انجام ندهم و این به نظر تا حدودی اتفاق افتاده است.من سیاه مشق‌هایی کشیده‌ام که مطلع ادبیاتی ندارند و من ادبیات ، کلام و کلمه  را در محض خوشنویسی و در خدمت آن به کار گرفته‌ام  و شما فقط تصویر می‌بینید و به دنبال خواندن چیزی نیستید و تنها تصویر می‌بینید و من فکر می‌کنم این وجه مهمی است که باید به ان توجه کرد."

مهم‌ترین فن‌ها در خوشنویسی چلیپا و کتابت است.این دو فن بیش از دیگر فنون خوشنویسی در قالب‌های سنتی باقی مانده و دچار تکرار می‌شود.من بنابر تجربه 25 ساله ای که در خوشنویسی دارم و با توجه به روحیات شخصی خودم هیچ گاه این وجه قالب بر چلیپا و  کتابت را بر نمی‌تابم لذا به سمت سیاه مشق سوق پیدا کردم.سیاه مشق قالبی است که بسیار سیال تر است. فرق سیاه مشق با چلیپا در آن است که در چلیپا شعر در مرتبه بالاتری نسبت به خوشنویسی قرار دارد یعنی اول شعر خوانده می‌شود و بعد خوشنویسی به دلیل زیبایی‌هایی که خلق می‌کند  گیرایی آن شعر را بیشتر و آن را خواندنی تر می‌کند. اما در سیاه مشق اصل زیبایی خط است این خواسته من است."

احمد مازادی متولد ۱۳۵۰ است. او در سال ۹۱ گواهینامه استادی خود را در زمینه خط نستعلیق از انجمن خوشنویسان ایران دریافت کرده است، او تاکنون در هشت نمایشگاه انفرادی و بیش از ۵۰ نمایشگاه گروهی در داخل و خارج از ایران حضور داشته است. مازادی در چندین فستیوال و جشنواره داخلی و خارجی از جمله فستیوال خط شارجه، جشنواره خط الجزایر، نمایشگاه بین المللی قرآن کریم  و ... شرکت داشته و کتاب رباعیات خیام را به رشته تحریر درآورده است.

نمایشگاه "مشق امروز" تا 14 دی ماه در گالری شکوه برپا خواهد بود.