به گزارش هنرآنلاین، جشن تصویر سال در بیستمین سال برگزاری، روز جمعه چهارم اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸ در تالار شهناز خانه هنرمندان ایران، برنامه ویژه‌ای را برای عکاسی ایران تدارک دیده است که با رونمایی و معرفی کتاب‌های تازه منتشرشده عکاسان شاخص ایران برگزار می‌شود.

بر این اساس، کتاب‌هایی از آثار عکاس‌های شناخته شده ایرانی چون آلفرد یعقوب‌زاده، محمد فرنود، نادر داوودی، کاوه کاظمی، ساسان مویدی، بهرام محمدی‌فر، کاظم اخوان، مهرداد دفتری و محمود مروتی معرفی و رونمایی می‌شود.

این برنامه با نمایش فیلم مستند «آقای صیاد را ول کنید» همراه خواهد بود که به کارگردانی مریم ملک مختار، با تدوین سهند صمدیان و طراحی صدای محمدرضا دلپاک ساخته شده و از تولیدات مرکز فیلم تصویر است.

این مستند ۵۳ دقیقه‌ای، فیلم پرتره‌ای درباره محمد صیاد عکاس با سابقه خبری است که تصویر چهار دهه اخیر از تاریخ معاصر ایران را از لابه‌لای عکس‌ها و خاطرات او از اولین روزهای انقلاب، دوران جنگ تحمیلی و دیگر رویدادهای مهم اجتماعی و سیاسی ایران روایت می‌کند.

نمایشگاه «تصویر سال» در گالری‌های خانه هنرمندان ایران میربان علاقه مندان است و همچنین جشنواره «فیلم تصویر» نیز که به نمایش فیلم‌های منتخب ۲۰ دوره این جشنواره اختصاص دارد، در سالن شهناز خانه هنرمندان در ۲ سانس میزبان هنرمندان و علاقه مندان خواهد بود.