به گزارش هنرآنلاین، در این آیین که چهارشنبه ۲۹ آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد، محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمدحسین حلیمی استاد دانشگاه تهران، بهمن نامورمطلق استاد دانشگاه شهید بهشتی، محمدعلی رجبی دوانی عضو شورای مشاوران علمی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، محمد خراسانی‌زاده مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگی و ارشاد اسلامی و پریسا شاد قزوینی استاد دانشگاه الزهرا سخنرانی خواهند کرد.

همچنین در این مراسم زمان خیری نوازنده و مدرس ساز «نی» به اجرای برنامه موسیقایی خواهد پرداخت.

استاد حسین محجوبی در سال ۱۳۰۹ در لاهیجان به دنیا آمد و از نوجوانی به نقاشی روی آورد. در سال ۱۳۲۹ شمسی به دبیرستان البرز تهران رفت و سپس در سال ۱۳۳۸ در رشته نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا فارغ‌التحصیل شد.و همزمان دروس معماری را هم گذراند.محجوبی در سال ۱۳۳۵ و قبل از فارغ التحصیلی،جایزه اول نمایشگاه جمعی انجمن ایران و آمریکا را از آن خود کرد. از جمله آثار ماندگار او در زمینه رشته معماری، طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال ۱۳۴۲ و نظارت بر اجرای ساخت پارک‌های ملت، نیاوران، لاله، شفق و خزانه و همچنین اولین پارک های کویری ایران در سال‌های بعد است.

محجوبی با بیش از ۹۰ نمایشگاه اختصاصی و شرکت در صدها نمایشگاه گروهی در ایران و سایر کشورها از پرکارترین هنرمندان برجسته و صاحب سبک نقاشی و معماری است.

انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در خیابان ولیعصر(عج) پایین‌تر از میدان منیریه، خیابان سرلشگر بشیری، شماره ۷۱ واقع است.