به گزارش هنرآنلاین، همایش «سالک الی الله؛ تبیین سیره و اندیشه آیت الله ناصری دولت آبادی (ره)» شنبه ۲۱ مردادماه توسط انجمن آثار و مفاخر فرهنگی برگزار می‌شود.

در این همایش محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله علی اکبر صادقی رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، آیت الله محمد باقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، منوچهر صدوقی سها استاد و پژوهشگر حکمت و عرفان اسلامی و حجت الاسلام سید محمد مسعود معصومی لاری دبیر همایش ملی «سالک الی الله» سخنرانی می‌کنند.

آیت الله محمدعلی ناصری (۱۳۰۹ - ۱۴۰۱ ش) از فقها و استادان برجسته اخلاق و عرفان اسلامی در خانواده‌ای اهل زهد و تقوا به دنیا آمد. پدر ایشان آیت الله محمّدباقر ناصری دولت آبادی، از علمای زاهد اصفهان و از شاگردان عالم ربّانی حاج آقا رحیم ارباب بود. این فقیهِ فقید به امر استادش آیت‌الله سید محمد کشمیری پس از طی تحصیلات عالی در نجف اشرف به اصفهان بازگشت و طی سالیان طولانی در این شهر به تربیت نفوس مستعدّ همّت گماشت. جدا از جلسات درس فقه، عرفان و اخلاق اسلامی ایشان که در مدارس علمیه اصفهان برگزار می‌شد، نماز جماعت و مجالس وعظ و سخنرانی این استاد عالی مقام نیز در مسجد کمرزرین اصفهان مورد توجه خاص و عام بود.

این مراسم از ساعت ۱۶ امروز شنبه ۲۱ مرداد در سالن اجتماعات شهید مطهری (ره) انجمن برگزار می‌شود.

 

کد خبر