به گزارش هنر آنلاین  به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی صندوق اعتباری هنر، همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری لیالی قدر، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر به دیدار عبدالصمد صمدی خالق و خطاط صدها تابلوی ماندگار قرآنی و مذهبی، نسخ نویس و خادم قرآن رفت.

در این دیدار که در محل دفتر عبدالصمد صمدی انجام گرفت، مدیرعامل صندوق اعتباری هنر ضمن ابلاغ سلام محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیرامون فعالیت ها و آثار تولیدی با استاد به گپ و گفتگو نشست.

در این دیدار که نیکنام حسینی پور مشاور مدیرعامل صندوق اعتباری هنر نیز حضور داشت. پوراحمدی به نوع ارائه خدمات و تسهیلات صندوق اعتباری هنر در حمایت از اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت سراسر کشور اشاره و برخی از شاخص عملکرد این صندوق از ابتدای آغاز دولت تاکنون را تشریح کرد.

رئیس هیات مدیره صندوق اعتباری هنر در ادامه سخنان خود تکریم، تجلیل همراه با حفظ شان و جایگاه هنرمندان نامدار را رسالت خطیر این مجموعه عنوان کرد و گفت: به حداقل رساندن دغدغه های معیشتی، درمانی و تأمین نیازهای بیمه ای و ارائه تسهیلات به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه را نیز از وظایف ذاتی این صندوق است و بدون تردید مسئولان صندوق اعتباری هنر با عزم و اراده جهادی، تمام تلاش و همت خود را برای حمایت و پشتیبانی از جامعه فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی کشور به‌کار می گیرند.

در ادامه این دیدا عبدالصمد صمدی نیز با قدردانی از صندوق اعتباری هنر، از نحوه فعالیت و گرایش خود به هنر خطاطی و به ویژه خط نستعلیق برای نگارش متون قرآنی معارفی و مذهبی، اشاره کرد و گفت: پس از فراگیری خطّ نستعلیق و نگارش چندین کتاب به این خط، به مشق نظری آثار بزرگان خطّ نسخ فارسی، به تنهایی و بدون یاری استاد، به آموختن و نگارش خطّی پرداخته ام.

این چهره ماندگار قرآنی ضمن ارائه توضیحاتی از فعالیت های خود در عرصه آفرینش آثار هنری قرآنی و حضور در نمایشگاه‌های بزرگ داخلی و بین المللی توضیح داد: با توسل و ارادت خاضعانه به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دلدادگی فراوان به معارف دین مبین اسلام سبب شد تا در کنار گوهر بی بدیل هنر، در وجودم دریایی از صفات و مکارم والای اخلاقی به ظهور برسد. بنده در طول سال های گذشته آثار بسیاری را به صورت قطعات منتخب و یا کتاب‌های مختصر به چاپ رساندم که از گسترده‌ترین این آثار می توان به نگارش کل نهج‌البلاغه در طول دهه ۶۰ اشاره کرد.

وی همچنین با اشاره به پرورش هنرمندان و اساتید مختلفی از سراسر کشور در بیش از ۳۰ سال گذشته، تاکید کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چندین هزار فارغ التحصیل رشته خطاطی در کشور داریم که بیانگر گرایش جوانان و نوجوانان به هنر خطاطی است.

صمدی با اشاره به تولید و خلق آخرین آثار هنری خطاطی خود، تصریح کرد: آرزو داشتم که روزی فرا برسد که بتوانم اصل و کل قرآن را نوشته و خطاطی کنم.

در پایان این دیدار صمدی نمونه ای از آثار خود را به زیورآیاتی از قرآن و به عنوان یادبود «نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم» همراه با تابلوی نفیسی که به زیور «صلی الله علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع)» آراسته شده بود به سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر اهدا کرد.