به گزارش هنرآنلاین، در این بازدید که روز گذشته انجام شد، سهرابی آثار حاضر در نمایشگاه «نور هدی نور حسین(ع) است و بس» را گیرا، پرمعنا، خلاقانه و متفاوت با دیگر آثار قدیریان دانست.

مدیر کل هنرهای تجسمی، خلاقیت و استفاده از تکنیک‌های بدیع نورپردازی در آثار قدیریان را متمایز توصیف کرد و با اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارکه نور که خداوند در آن همه اهل‌بیت (ع) را نور واحد می‌داند، گفت: شاخصه اصلی و مشترک همه آثار استاد قدیریان اتصال انسان به نور آسمان و راه نجات بشریت امروز نیز اتصال به نور آسمان است.

وی تصریح کرد: وظیفه همه مدیران فرهنگی و هنری حمایت از عموم هنرمندان به‌ویژه هنرمندانی است که اندیشه‌های والای این‌چنینی را ترویج و منعکس می‌کنند و پای تعهدات دینی و انقلابی خود ایستاده‌اند. در پرتو تداوم چنین حمایت‌هایی می‌توان امیدوار بود که این قسم مضامین آسمانی در جای‌جای جامعه جاری و ساری شود. بدین‌ترتیب، مشکل اصلی بشریت امروز که جدایی از اتصال به نور آسمانی است مرتفع خواهد شد و شاهد تأثیرات مثبت آن در جامعه خواهیم بود.

سهرابی علاقه‌مند ساختن هرچه بیشتر مردم به‌ویژه جوانان و دانشجویان را برای بازدید از این قبیل نمایشگاه‌های هنری وظیفه اصلی عموم مدیران و سیاستگذاران حوزه فرهنگ و هنر توصیف و عنوان کرد: رسانه‌ای‌سازی، اطلاع‌رسانی دقیق و گسترده همراه با ساخت مستندهای گیرا و نیز برپایی این قسم نمایشگاه‌‌ها در نگارخانه‌های مرکز شهر ازجمله سازوکارهایی است که می‌تواند در این زمینه ثمربخش باشد.

مدیرکل هنرهای تجسمی در پایان این بازدید ضمن تأکید بر بکارگیری همه ظرفیت‌ها برای حمایت از هنرمندان و آثار هنری به‌ویژه آثار تولید شده در راستای نشر معارف خاندان عصمت و طهارت (ع)، به بحث خرید آثار هنری توسط دستگاه‌ها و نهادها اشاره کرد و گفت: در سال آینده شاهد اتفاقات خوبی در زمینه سیاستگذاری‎های دولت برای خرید آثار هنری خواهیم بود. اساسا یکی از اصلی‌ترین سیاست‎های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌ویژه مرکز هنرهای تجسمی حمایت از هنرمندان و کمک به رونق جریان اقتصاد هنر  است و در این مسیر تاحد امکان برای تخصیص ۲ درصد از بودجه نهادها به خرید آثار هنری، تلاش خواهیم کرد.

ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران، سیدمصطفی زرواندیان معاون هنری مرکز هنرهای تجسمی و سیدعبدالله حاجی‌سیدحسن هنرمند رشته نقاشی‌خط ازجمله چهره‌هایی بودند که عبدالرضا سهرابی را در این بازدید همراهی کردند.

نمایشگاه انفرادی «نور هدی نور حسین (ع) است و بس» تا ۷ بهمن ۱۴۰۱ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران میزبان عموم مخاطبان است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه هنری می‌توانند روزهای عادی ساعت ۱۰ تا ۱۸ و در روزهای تعطیل ساعت ۱۴ تا ۱۸ به فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.