به گزارش هنرآنلاین، محمدحسین نیرومند مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، مهرداد باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمد حبیبی مدیر انجمن هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح و... از حاضران در این افتتاحیه بودند.

مراسم با سخنان کوتاه ابوالفضل همراه، رئیس فرهنگسرای نیاوران آغاز شد و در ادامه نیرومند، مشاور وزیر فرهنگ با اشاره به نسل طراحان و نقاشان فعال در حوزه هنری گفت: ما را هنرمندان حوزه هنری می‌دانستند که آثار هنری را به خط مقدم و منطقه می‌بردیم. برای اینکه نقاشی برگرفته از مفاهیم انقلاب شکل بگیرد، خیلی‌ها کار کردند اما آن‌که بیش از همه کوشید و مسیر را ادامه داد، آقای قدیریان بود.

مجید شاه‌حسینی دیگر سخنران برنامه افتتاحیه نمایشگاه «نور هدی نور حسین است و بس» بود که گفت: من به خلوص و اتصال قدیریان غبطه می‌خورم. سال‌هاست ایشان را می‌شناسم و با هنرنمایی‌های او در سینما آشنا هستم. از آغاز مسیر نورانی اربعین، مسأله‌ای تازه می‌بینیم و برای شخص من آثار آقای قدیریان در این زمینه جالب بود. جنسی از نور در تابلوهای ایشان هست که نشانی و هویتی از نور می‌دهد و منشأ آن کاملاً مشخص است. شهامت موجود در قلم قدیریان نشان از شناخت معارف و مفاهیم دارد که برخی حتی جرأت زمزمه کردن آنها را هم ندارند.

در پایان نوبت به آفریننده آثار نمایشگاه «نور هدی نور حسین است و بس» رسید. قدیریان گفت: روزگاری که در پی یافتن مرد خدا بودیم، دنبال پیرمردی سالک می‌گشتیم اما زمانه عوض شده و حالا سرداری داریم که تمام ابعاد وجودی‌ او زیرمجموعه عبد بودن است. وارد فضایی شدیم که شتابان سمت ظهور می‌رویم و طبعا همه راهکارها را باید بر همین اساس بچینیم.

وی افزود: نور در آثار من فانتزی و شاعرانه نیست، بلکه یک ابزار جنگی است. فکر می‌کنید چرا سردار سلیمانی در سال‌ها حضور در خط مقدم شهید نشد و در این روزگار شهید شد؟ وقتی به عبد و نورانی بودن ایشان فکر می‌کنم می‌بینم خدا دارد یک معیار معرفی می‌کند و یکی از ویژگی‌های در میدان بودن، نورانی بودن است. در فتنه اخیر، حرکات روانی عجیبی دیدیم که فکر می‌کردیم منشأ آن عنصری خارجی باشد اما راهکار حل آن، نزدیک شدن همه به نور است.

پایان‌بخش مراسم افتتاحیه نمایشگاه، رونمایی از کتاب «همپای نور» بود که حوزه هنری آن را با موضوع آثار نمایشگاه‌های «آسمان حسین» و «همپای نور» قدیریان منتشر کرده است.

نمایشگاه «نور هدی نور حسین است و بس» شامل ۴۸ تابلو نقاشی و ۶ تندیس برنزی تا ۷ بهمن‌ هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و روزهای تعطیل ۱۴ تا ۱۸ در نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران میزبان هنردوستان است.