گروه تجسمی هنرآنلاین: «سایه‌هایی که در دریای روز سفر می‌کنند» دارای پناهگاه‌هایی به شکل دیسک است که توسط نیم حلقه‌های ساخته شده از فولاد پشتیبانی می‌شوند. حلقه‌های نیمه که در آینه‌های زیرین دیسک‌ها منعکس می‌شوند، به دایره‌های کامل تبدیل می‌شوند.

الیسون گفت: این چیدمان دعوتی برای همگام‌سازی مجدد با سیاره است. زمانی که تماشاگران درون این پناهگاه‌ها قرار می‌گیرند و به بالا نگاه می‌کنند، تصویر خود را روی زمین می‌بینند. این جشنی است برای هر چیزی که در صحرای شمال دوحه در حال حرکت است. حیوانات، گیاهان و انسان‌ها. داستان‌ها، سنت‌ها و مصنوعات فرهنگی؛ باد، نور خورشید، هوا و گرمای درخشان.

کار الیسون به دو چیدمان دیگر که در شمال کشور نصب شده‌اند ملحق شد. هنرمند برزیلی ارنستو نتو در چیدمانی با عنوان « Slug Turtle» ساختاری متشکل از توری سفید، چارچوب دروازه فوتبال، و یک کره زمین سرامیکی را به وجود آورده است. اثر هنرمند لبنانی، سیمون فتال با عنوان «مقام ۱، ۲ و ۳» از سه ساختار شبیه تپه شنی در گرانیت آبی تشکیل شده است.

در ماه اوت، موزه‌های قطر مشارکت الیسون را در میان ۴۰ سفارش جدید هنر عمومی، توسط هنرمندان مشهوری مانند جف کونز و یایو کوساما در آستانه جام جهانی فوتبال که در ۲۰ نوامبر آغاز می‌شود، اعلام کردند.

اولافور الیسون