سرویس معماری هنرآنلاین: این طراحی، تداعی‌گر تاریخ قطر،آغاز تجارت، شیوه زندگی عشایری و محیط زیست زیبا است. معماران از گفت وگو با مردم محلی قطر به این نتیجه رسیدند که این طراحی تجربه‌ای به یادماندنی از تاریخ است که اکنون با مهارت بالا و به خوبی نمایش داده شده است.

طراحی این فروشگاه در دوحه با عنوان Dahl Al Misfir(غارنور) در قلب قطر واقع شده است. ایده اصلی این بنا، از غاری بسیار زیبا گرفته شده که از گچ ساخته شده و نور خورشید و ماه به خوبی، وارد آن می‌شوند و فضا را روشن می‌کند. برای تأمین روشنایی این فروشگاه از لامپ‌های نور متمرکز به صورت پیوسته در سراسر سقف استفاده شده است.

برای چیدمان نیز وسایل چندین ردیف در ارتفاع مختلف در نظر گرفته شده، همچنین قرارگیری لوازم و وسایل در کنار رنگ چوب خنثی ظاهری آرام ایجاد کرده و مانع از هیجانات بی جا شده است، به همین منظور مراجعه‌کنندگان می‌توانند در آرامش تمام از این فضا لذت ببرند.

ایده طراحی داخلی فروشگاه دیوارهای چوبی فروشگاه چوبی از  Dahl Al Misfir الهام گرفته است.این طراحی ارتباط بین مرد و طبیعت را به خوبی نشان می‌دهد و بر این اساس شکل گرفته است. در این اثر با استفاده از نرم افزار مدل‌سازی 3D و طراحی منحنی لبه‌ها،سطحی نرم و روان ایجاد شده است.در مجموع می‌توان گفت که در این فروشگاه از اشکال پیچیده‌تر استفاده شده و مانند هر فضای ساده که از اشکالی مانند مربع و مستطیل استفاده می‌شود،نبوده و با چالش‌های پیچیده‌تر در طراحی منحنی،برش و... پیش رو بوده است.

 تصور کنید که می‌خواهید یک پازل 40000 قطعه چوبی را کنار یکدیگر بگذارید، در این حالت هرکدام از این قطعه‌های چوبی در ایتالیا برش CNC زده شده‌اند. بنابراین می‌توان گفت دقت برش‌ها بسیار بالاست و هر قعطه باید دقیقه در جای مخصوص خود قرار گیرد.سپس قطعات به کمک دست در دوحه مونتاژ شد.این طراحی توانسته میراث طبیعی قطر، بیابان‌ها را به خوبی نشان دهد.

منبع:آرل