به گزارش هنرآنلاین، این مجموعه از نقاشی‌های بیوک ملکی حاصل رجعت دوباره‌ی او به نقاشی در دوران همه‌گیری کرونا، پس از ده سال وقفه است. فوأد نجم‌الدین در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه می‌گوید: «بیوک ملکی با همه تجربه‌های بالابلندش در شعر و ادبیات و تصویرگری، اگر یک اندوخته گرد آورده باشد، زبان رک، شخصی، بی‌پیرایه و صمیمی است که همزمان می‌تواند زبان و دریافت شخصی من و هر دیگری باشد که آثارش را می‌بیند، می‌خواند و یا می‌شنود.»

بیوک ملکی سال هزار‌وسیصد‌وسی‌و‌نه در قزوین به دنیا آمد. از نوجوانی به صورت خود آموخته نقاشی می‌کرد. سپس نقاشی و تصویرسازی را از کریم نصر آموخت. او در کنار فعالیت‌های ادبی و سرودن شعر، نقاشی و تصویرسازی می‌کرد. سال هشتادوپنج اولین تصویرسازی‌اش را برای کتاب شعر «از هوای صبح» که خودش آن را سروده بود، انجام داد. ملکی تاکنون بیش از پانزده کتاب را تصویرسازی کرده‌است. سال هشتادوهشت تصویرسازی‌اش برای کتاب «مرد و میدان» توانست جایگاه دوم این رشته را در جشنواره کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به خود اختصاص دهد.

نمایشگاه«مدام آباد» روز جمعه سیزده اسفند ۱۴۰۰ در گالری گویه در میدان هفت‌تیر، خیابان مشاهیر، تقاطع کوچه لطفی شماره ۳۹ افتتاح می‌شود و تا ۱۹ اسفند ادامه خواهد داشت.