گروه تجسمی هنرآنلاین: ۴۳ سال پیش در چنین روزی یعنی ۱۲ بهمن ساعت چند دقیقه از ۹:۳۰ صبح گذشته بود که هواپیمای ایرفرانس در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و سرشناس‌ترین مسافر پروازهای آن روز جهان از پله‌ها پایین آمد. لحظه برخورد پای حضرت امام خمینی به خاک وطن در قاب دوربین صدها عکاس و ده‌ها شبکه تلویزیونی از گوشه و کنار دنیا ثبت شد و برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.

امام که با آرامشی مثالزدنی و چشمگیر پله‌های هواپیما را پایین آمده بود، در کمال خونسردی سوار خودرو بنز شد و از محوطه فرودگاه بیرون آمد. بعد ماجرای آن بلیزر معروف پیش آمد که مسافر نامدار خود را از میان انبوه بی‌شمار جمعیت مشتاق و دلداده تا بهشت زهرا برد. پس از یک سخنرانی آتشین کنار مزار شهیدان انقلاب، امام به مدرسه رفاه در یکی از مناطق جنوبی تهران رفت و هر روز در چند نوبت میزبان مردم انقلابی شد که از تهران و دیگر شهرهای ایران برای دیدن رهبر مهم‌ترین انقلاب قرن بیستم می‌آمدند.

گرچه بیش از چهار دهه از آن روز تاریخی در میانه‌های بهمن سال ۵۷ می‌گذرد اما تصاویر آن استقبال بی‌نظیر مردمی هرگز رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد. همزمان با سالروز بازگشت امام به میهن اسلامی، برخی از قاب‌های ماندگار ۱۲ بهمن ۵۷ با هم مرور می‌کنیم.

Imam4

Imam

Imam13

Imam7

Imam6

Imam1

Imam9

Imam5

Imam2

Imam10

Imam15

Imam16