گروه تجسمی هنرآنلاین: در طول تاریخ یکی از راه‌های ثبت چهره بزرگان جوامع مختلف، نقاشی کردن از چهره آنان توسط هنرمندان چیره‌دست بوده و به همین دلیل بسیاری از افرادی که از قدرت یا جایگاه خاصی در جامعه برخوردار بودند از هنرمندان نقاش می‌خواستند که چهره آن‌ها را ثبت کنند. اما بسیاری از هنرمندان نیز بر اساس علاقه شخصی خود به ثبت چهره شخصیت‌های ادبی، هنری و سیاسی می‌پرداختند. در ایران نیز هنرمندان نقاش در طی چند دهه بارها به نقاشی از چهره امام خمینی (ره) پرداختند تا جایگاه والای ایشان در هنر نیز متجلی شود.

از سوی دیگر پیدایش دوربین عکاسی ابزار بهتری در اختیار جوامع مختلف قرار داد تا به سرعت و سهولت بیشتر به ثبت چهره‌ای دقیق و واقعی از شخصیت‌های تاثیرگذار جامعه بپردازند. امام خمینی (ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران از جمله افرادی است که مورد توجه عکاسان مختلف قرار داشته است و در موقعیت‌های گوناگون تصاویری از چهره ایشان ثبت شده است. اگرچه عکس‌های بسیاری از چهره امام خمینی (ره) موجود است، اما اطلاعاتی از نام عکاسان آنها در دست نیست.

در ادامه این گزارش به مناسبت سالگرد وفات امام خمینی (ره) نگاهی داریم  به تعدادی از نقاشی‌ها و عکس‌هایی که از چهره بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ثبت شده است.

امام خمینی+خروش1

نقاشی از کیخسرو خروش

امام خمینی+خروش2

نقاشی از کیخسرو خروش

خروش

نقاشی از کیخسرو خروش

امام خمینی

نقاشی از غلامعلی طاهری

امام خمینی

نقاشی از غلامعلی طاهری

امام+طاهری6

نقاشی از غلامعلی طاهری

امام+طاهری5

نقاشی از غلامعلی طاهری

رسول اولیازاده

عکس از رسول اولیازاده

شاهرخ حاتمی+امام خمینی

عکس از شاهرخ حاتمی

امام خمینی

عکس از اباصلت بیات

امام خمینی

عکس از علی کاوه

امام خمینی

عکس از میشل ستبون