گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار طبیب آرام با عنوان «حومه» در گالری نیان برپاست. آرام در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: موضوع این آثار حاشیه و اطراف شهر تهران است و نمایشگاه شامل تعداد زیادی طراحی و ۱۲ مجسمه است که همگی با متریال برنز و یکی از آن‌ها با فایبرگلاس کار شده‌اند.

آرام ادامه داد: این مجموعه با موضوع سگ‌های ولگرد شکل گرفته است که اغلب بیمار هستند، مشکل سوءتغذیه دارند و نیازمند کمک هستند. آن‌ها موجوداتی هستند که طرد شده‌اند و کسی به آن‌ها اهمیت نمی‌دهد. اما در مرحله بعدی قصد داشتم انسان امروز را نشان دهم که شرایط مشابهی دارد. اگر شب‌ها در خیابان‌های شهر بگردید آدم‌های بی پناهی را می‌بینید که کنار خیابان مچاله شده‌اند و شب را در شرایط بسیار دشوار به صبح می‌رسانند.

آرام افزود: از چهار سال پیش کار روی این مجموعه را آغاز کرده و در وهله اول با طراحی شروع کردم. نمایش احساسات بیشتر از واقعیت برایم مهم بود و برخورد حسی که ناشی از یک وضعیت انسانی است برایم خیلی اهمیت داشت. من یک سال فقط طراحی کردم اما پس از مدتی احساس کردم که برایم کافی نیست و به سراغ مجسمه رفتم. با این حال احساس می‌کردم که مجسمه‌ها هنوز با طراحی‌ها هماهنگ نشده و ۲-۳ سال به صورت مداوم کار کردم تا زمانی رسید که این‌ها با هم ارتباط پیدا کردند و آن فضایی که در بیابان‌ها دیده بودم به طراحی‌ها و مجسمه‌ها انتقال پیدا کرد. این طراحی‌ها اتود کار من نیستند بلکه آثار مستقلی هستند که به مجسمه‌ها کمک کردند و باعث شدند مجسمه را بهتر درک کنم.

این هنرمند ادامه داد: برنز قابلیت‌هایی داشت که با کار من متناسب بود. ابتدا با آهن نیز کار کردم اما در نهایت دیدم برنز آن حس زنده بودن را داشت و می‌توانستم بعد از پایان کار باز هم روی آن تغییراتی بدهم. من وقتی کار روی این موضوع را شروع کردم اصلاً فکر نمی‌کردم تبدیل به یک مجموعه شوند و آن‌ها را نمایش دهم، بلکه فقط می‌خواستم حسی که داشتم را بروز دهم. اما در چند ماه اخیر احساس کردم این مجموعه را می‌توانم به نمایش بگذارم.

نمایشگاه آثار طبیب آرام با عنوان «حومه» تا ۲۴ آبان در گالری نیان به نشانی بلوار اندرزگو. بلوار صبا. خیابان شب نما. نبش گوهر. شماره ۲ برپاست.