گروه تجسمی هنرآنلاین: یک شرکت چینی تندیس «ترامپ بودا» در دو نسخه کوتاه ۱.۶ متری و بلند ۴.۶ متری ساخته که اولی ۱۵۰ دلار قیمت خورده و بهای دومی هم در سایت فروش آنلاین تاوباو در چین ۶۱۰ دلار است. این تندیس دانلد ترامپ را در حال تفکر و تعمق در لباس راهبان بودایی نشان می‌دهد؛ ویژگی‌هایی که کمتر کسی در رئیس جمهوری پیشین و ۷۴ ساله آمریکا به یاد دارد. هر چند پس از خروج از کاخ سفید بیشتر وقت دارد به کارهای خودش عمیقا بیندیشد.

شرکت چینی تولیدکننده تندیس ترامپ بودا این محصول را با شعار «شرکت خود را دوباره بزرگ کنید» به بازار فرستاده و تا امروز توانسته از ۱۰۰ تندیس موجود در انبار، ده‌ها تندیس را به فروش برساند. یکی از خریداران تندیس به روزنامه گلوبال تایمز چین گفت به این دلیل سراغ ترامپ بودا رفته که همیشه به خودش یادآوری کند نباید خیلی ترامپ باشد!

تندیس ترامپ بودا

ترامپ از محبوب‌ترین چهره‌های سایت فروش آنلاین تاوباو (زیرمجموعه علی‌بابا) در چین است. در این سایت تقریبا هر چیز با طعم و مزه رئیس جمهوری پیشین آمریکا دیده می‌شود؛ از کلاه و جوراب گرفته تا ماسک و تندیس‌های کوچک. گفته می‌شود فروش سالانه تاوباو از مجموع فروش بازارهای الکترونیکی آمریکا بیشتر است و فقط سال ۲۰۱۶ بیش از یک میلیارد محصول در آن وجود داشت.