سرویس تجسمی هنرآنلاین: کامبیز شریف از هنرمندان جوان مجسمه‌ساز که چند سالی است در کانادا زندگی می‌کند با حضور در دوسالانه ونکوور، مجسمه برنزی "نیاز" را با موضوع مهاجرت خلق کرد و حال این دوسالانه اثر او را در مرکز شهر ونکوور در خیابان "های ملویل" جانمایی کرده است.

این اثر فرمال دارای یک گوی بازتابنده بزرگ با سه شاخه‌ به شکل یک نهال است که به سمت آسمان بالا رفته‌ است. مجسمه "نیاز" الهام گرفته شده از تجربه شخصی کامبیز شریف به عنوان یک مهاجر است و نمادی از "قدرانی و پتانسیل متقابل" مهاجران را به نمایش گذاشته است.

در توضیحات شریف بر این مجسمه آمده است: "با وجود انتزاع ظاهری، این شکل معنای عمیق شخصی دارد. هسته اصلی آن حاوی خواسته‌های ناگفته همه مهاجران و تصور مداوم در مورد خانه شخصی خود در مکان جدید است. نیاز علامت یک محل اتصال است که خیابان‌های همگرا را به محلات بسیار متفاوت شهر مرتبط می‌کند. در این تقاطع‌ها، سطح بازتابی مجسمه باعث می‌شود آن را مانند یک سراب یا چشم‌انداز برای غریبه‌ها به نمایش درآورد. "

کامبیز شریف

دوسالانه ونکوور یکی از بزرگترین رویدادهای هنری کانادا است که مسئولیت تامین آثار هنری شهر ونکوور را بر عهده دارد.

کامبیز شریف متولد 1357 در تبریز است، او مقام اول سومین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران را به دست آورده و جوایز مختلفی همچون، دریافت دیپلم افتخار در چهارمین دوسالانه مجسمه‌سازی تهران، دریافت دیپلم افتخار از انجمن مجسمه‌سازان ایران (A.I.S)، دریافت دبپلم افتخار جشنواره ملی هنرهای تجسمی مقاومت و... را در کارنامه خود دارد. از این هنرمند مجسمه "چرخ زمان" در تالار وحدت و مجسمه "چشم خدا" در خانه هنرمندان موجود است و یکی از آثار وی نیز جزء مجموعه دائمی موزه دیویس در بوستون، آمریکا است.

کامبیز شریف

او نمایشگاه‌های مختلفی انفرادی نیز در گالری‌های سیحون، اثر و خانه هنرمندان ایران و همچنین در گالری سنت دوز فرانسه و بنیاد نیکو در کانادا داشته و در نمایشگاه‌های گروهی مختلفی در آمریکا، انگستان، امارات و... شرکت کرده است.