سرویس تجسمی هنرآنلاین: پرفورمنس "هفت شهر عشق" با طراحی و کارگردانی امیر وارسته در میدان آزادی تهران اجرا شد. این اثر که ارائه‌ای در هنر اجتماعی است، در پاسداشت قهرمانان درمان و پیشگیری کرونا، اجرا شد.

این رویداد هنری ترکیبی بدیع از شاخه‌های مختلف هنری شامل پرفورمنس، گرافیتی و موسیقی است که به دلیل شرایط خاص ناشی از همه‌گیری کرونا مستندی تصویری ساخته شده تا به جای حضور فیزیکی، میزبان نمایشگرهای مخاطبین باشد.

امیر وارسته در بخشی از بیانیه‌ این اثر نوشته است: "رابرت سیگال در کتاب اسطوره، از جوزف کَمبل این‌گونه روایت می‌کند که خلق تمامی اسطوره‌ها بیانگر چگونگیِ رسیدن قهرمان به "توازن" میان جهان بیرون و درون است. در نتیجه کارکردشان در کمک به افراد بِهَنجار، برای رشد یافتن و رسیدن به "توازن" است.

اگر قائل به دریافت معنایی چنان "سفر قهرمان" در این فرایند باشیم، این‌چنین است که تعبیری نو‌واقع‌گرایانه از "هفت شهر عشق" نیز در زیست اجتماعی امروزمان، سهل و ممکن می‌نماید. این مقدمه، بهانه‌ مفهومی‌مان بود برای یک آفرینش و ارائه در هنر اجتماعی با موضوع خادمان حوزه‌ سلامت، درمان و مبارزه‌ انسان امروز در کارزار همه‌گیری و بیماری مشهور به کرونا؛ از پزشک و پرستار و خدماتِ نظافت بیمارستانی تا کارگران دفع پسماند و ایزوله‌ شهری.

تکنیک اثر، اجراست؛ با گوشه و اشاراتی در گرافیتی و دستگاه‌های موسیقی ایرانی. ترجیح‌مان برای تحلیل پلان‌های این پرفورمنس، دریافت مستقیم بیننده است و احتمال نقد و نشانه‌شناسی منتقدان هنری؛ چه اینکه مخاطب نخستین، همانا مردمی خواهند بود که فارغ از معیارهای فیلسوفانه، نیازشان به ترمیم حال و هوای زندگی‌ست ....

بیایید ماه‌ها ماندن پزشکی داوطلب در ساختمان بیمارستانی فرودست را با هم گریه کنیم، یا ملحفه‌شویی که به نشخوار "ایثار" در کلام حاکمان جهان می‌خندد. مگر کسی هم هست که از جبر و نان شبِ نظافتچی‌های درمانگاه و کارگران زباله‌سوز بی‌خبر باشد؟ چند نفر از پرستاران در کاپیتالیسم امروز‌ دنیا قربانی شدند؟ تصور مردم کویر از نرمی بالش تخت مریضخانه‌های بالادست چگونه است؟

حالا من می‌مانم و شما و خاطرات تلخ قرن معاصرمان ..."

همراهان امیر وارسته در اجرای این اثر میلاد یُسری، بداهه‌نوازی موسیقی؛ هومن داوودی، پرفورمنس و اجرا؛ آرمین ولی‌پور، گرافیتی و اجرا؛ سام پهلوان، تصویر و تدوین؛ وحیده مومنی‌رخ، عکاسی اجتماعی و حمید مومنی‌خواه، تولید و مشاور اجرایی هستند.