سرویس تجسمی هنرآنلاین: اثری از فرهاد احرارنیا به مجموعه دائمی موزه ویکتوریا و آلبرت انگلستان راه یافت. اثر احرارنیا با عنوان "شیراز، سال 2019" بخشی از مجموعه آثاری است که از سال 2015 آغاز شده و خوانشی نو از مشخصه‌ها و فرآیند ساخت و ساز در خاتم کاری را ارائه می‌دهند. در این آثار ترکیب‌های سنتی که بر مبنای تقارنی پیچیده و دقیق شکل گرفته‌اند، شکسته می‌شوند تا پیشنهادهای متفاوتی، چه بصری و چه مفهومی، برای تجربه‌ متفاوت و تعمق در خاتم‌کاری و مشخصه‌های ساختاری آن، شکل بگیرد. ترکیبات جدید در ارتباط با فضا و ریتم مدرنیته و معاصریت و اجزاء و بخش‌های زندگی شهرنشینی فرم می‌گیرند.

برخورد هنری فرهاد احرارنیا در تقابل و با اقتباس از تکنیک‌های صنایع دستی نظیر گلدوزی، حکاکی و اخیراً خاتم‌کاری شکل می‌گیرند. هنرمند دوران کودکی خود را در زادگاهش شیراز، در هزارتوی ساختمان‌های شهری که از مدرنیسم تاثیر گرفته و در میان و بر بالای آواره‌هائی از بازمانده‌های بومی و معماری سنتی و تاریخی، سپری کرده. او کماکان با لنزی مدرنیستی، به کشف و درک شهر زادگاهش که در آن مخلوطی از بناها در فضاها و زمان‌های متفاوت به مثابه منشوری از طیف‌های گسترده عمل می‌کنند، می‌پردازد. نتیجه خوانشی منکسر از شهر شیراز در قرن 21 است که متناوباً تغییر می‌کند، تکه تکه ولی پویا و سرزنده است.

فرهاد احرارنیا سال 1350 در شیراز به دنیا آمد و در دانشگاه هالام شهر شفیلد انگلستان در رشته‌ سینمای تجربی و تئوری تحصیل کرد. آثار او در کشورهای مختلف به نمایش درآمده و در مجموعه‌های عمومی جهان نظیر کارترایت هال آرت گالری شهر بردفورد انگلستان، هیروود هاووس شهر لیدز انگلستان و در مجموعه‌های خصوصی در بسیاری از کشورها، نگهداری می‌شوند. پیش از این هم دو اثر از فرهاد احرارنیا به مجموعه‌ اصلی موزه‌ شهر لس‌آنجلس "لکما" و مجموعه‌ موزه‌ شهر پِرت استرالیا راه یافته‌ بودند.