به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاهی از آثار نقاشی و عکس هومن مهردانا با عنوان "بن‌بست" از جمعه پنج مهر در گالری کاما برپا می‌شود. این هنرمند که سابقه عکاسی و فیلم‌سازی را در کارنامه هنری خود دارد در این نمایشگاه 22 اثر نقاشی و عکس که پرتره هستند را برای نخستین بار به نمایش می‌گذارد. در واقع می‌شود گفت آثار نقاشی هومن مهردانا در این نمایشگاه امتداد فعالیت‌های سینمایی این هنرمند است که بر روی بوم نقاشی آمده‌اند.

15 اثر نقاشی این هنرمند با تکنیک رنگ و روغن روی بوم و پنل خلق‌شده‌اند و 7 عکس نیز  با نگاتیو و چاپ دستی، آنالوگ با دوربین‌های قطع 120 هاسلبلاد و قطع لایکای 135 ثبت شده‌اند.

هومن مهردانا درباره  آثار پرتره به نمایش درآمده در "بن‌بست" می‌گوید: "بن‌بست" یک وضعیت است و به معنی اتفاق در یک کوچه بن‌بست نیست، به مفهوم رخ دادن اتفاقات واقعی زندگی بعد از یک تجربه است. این آثار حس و حال همه انسان‌های معاصری است که هرکدام بن‌بست را زندگی می‌کنند.

او درباره پیوستگی موضوعی پرتره‌های  به نمایش درآمده در بن‌بست گفت: در واقع افراد در این پرتره‌ها می‌توانند تمثیلی از اشخاص مختلف باشند و روح نشان‌دهنده تصویر، روح خنثی انسان است که جنسیت ندارد و از کالبد جسمی فاصله گرفته است.

هومن مهردانا متولد ۱۳۵۹ و لیسانس طراحی صنعتی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه تهران است. در سال ۱۳۸۰ فعالیت حرفه‌ای خود را در عکاسی پرتره و صنعتی آغاز کرد. وی در سال ۱۳۸۳ پس از اخذ مدرک دانشگاهی به کنسرواتوار دولتی کومیتاس ایروان، ارمنستان راه یافت و تحصیلات خود را در رشته نوازندگی فلوت ادامه داد. هومن مهر دانا در سال ۱۳۸۵ موسیقی را رها کرد و به ایران بازگشت و فعالیت هنری خود را در صنعت سینما با ساخت فیلم‌های کوتاه، مستند و فیلم‌برداری آثار کوتاه  آغاز کرد. این هنرمند از سال 90 نیز نقاشی می‌کند و از سال ۱۳۹۳ تاکنون به تدریس زیبایی‌شناسی هنری و فلسفه هنر و برگزاری کارگاه‌های تخصصی نقاشی مشغول است.

 نمایشگاه"بن‌بست" از 5 تا 11 مهر در گالری کاما برپا می‌شود، علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.