به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه آثار نقاشی فاطمه دیواندری با عنوان "رستا" از روز جمعه 2 شهریور در گالری کاما برپا می‌شود. در این نمایشگاه 13 اثر  نقاشی از این هنرمند با تکنیک اکرلیک به نمایش درمی‌آید.

فاطمه دیواندری این آثار را در سال‌های 2018 و 2019  و تحت تاثیر سفری که به قونیه داشته است خلق کرده است.

فاطمه دیواندری درباره آثار این نمایشگاه می‌گوید: هدفم از انتخاب عنوان "رستا" برای این مجموعه رهایی‌ام در زمان خلق این آثار بود؛ در این 23 سالی که نقاشی می‌کشم مدت زیادی درگیر مبانی و قید و بندهای این هنر بودم اما در این مجموعه از هرچه بند بود آزاد شدم و هر آنچه در لحظه به سراغم آمد را پاسخ گفتم و دنیای جدیدی را تجربه کردم این مجموعه به من آموخت گنج حضور معجزه می‌کند و رستگاری و رهائی را هدیه می‌کند‌؛ این طی طریق تجربه نابی بود.

فاطمه دیواندری متولد سال 1338 در سبزواراست و نقاشی را از 36 سالگی در حالی که در جایگاه مادری سه فرزند قرار داشته آغاز کرد؛ او که فرزند بزرگ خانواده بود به واسطه وجود خواهران و برادرانش که نقاشی می‌کشیدند با نقاشی آشنا بود. به همین واسطه و علاقه وجودی‌اش به ادبیات، عرفان، شعر، تاریخ، فلسفه و سال‌ها تحقیق و آشنایی با این عرصه‌ها، باز هم در نهاد خود خلاء اتفاقی را حس می‌کرد تا جایی که با انگیزه‌ای درونی و کششی وافر، به کلاس‌های استاد مهرگان رفت و در آنجا آنچه ناپیدا بود پیدا شد وگمگشته سال‌های دور را یافت؛ این هنرمند تاکنون در نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی در خارج از کشور شرکت کرده است.

نمایشگاه "رستا" از 1 تا 6 شهریور در گالری کاما برپاست، علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم، پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.