سرویس تجسمی هنرآنلاین، نمایشگاه آثار توران فرهت به نام "آن" با نمایش 15 اثر نقاشی در گالری کاما برپا است. آثار توران فرهت با الهام از طبیعت و با تکنیک میکس مدیا، در سال‌های 96 تا 98 خلق شده‌اند. فرهت درباره تکنیک و سبک نقاشی‌هایش به خبرنگار هنرآنلاین گفت: من سبک‌ها و تکنیک‌های متفاوت نقاشی را از رئال تا انتزاع، آبرنگ تا رنگ‌روغن و میکس‌مدیا کار کرده‌ام. می‌توانم بگویم سال 1385 سال گذارم از رئالیسم به مدرنیسم است، گذاری که تاکنون و همواره با حفظ المان‌های رئالیسم و درهم آمیختن محتوا و تکنیک‌های مدرن منجر به پدید آوردن فضاهایی رنگین، اصیل، عمیق و وهم‌انگیز در آثارم است.

او درباره آثار به نمایش درآمده در گالری کاما گفت: در سال جاری پس از شرکت در نمایشگاه گروهی با عنوان "کیمیای هنر پارس" در گالری صبا، این بار مجموعه‌ نقاشی‌هایم که عموما از جدیدترین آثارم هستند را در گالری کاما به نمایش گذاشتم. آثار به نمایش درآمده در مجموعه "آن" بازگوکننده یک سفر هستند و هر اثر این مجموعه، بیانگر لحظه‌ای از یک منظره، رویا و یک رویداد است که در خاطر ما می‌ماند. "آن" حاصل ثبت لحظه‌ای است که دست از سر هنرمند برنمی‌دارد؛ در واقع در این مجموعه تحت تاثیر زیبایی‌های درختان، گل‌ها و جاده‌های ایران از شمال تا جنوب بودم.

توران فرهت

این هنرمند درباره فعالیت‌های قبلی خود گفت: سال 1385 نمایشگاه نقاشی انفرادی در موزه امام علی (ع) بر پا کردم و در این نمایشگاه اثر "بم، شهر خاموش" را که برای بزرگداشت درگذشتگان زلزله بم خلق شده بود، به این موزه اهدا کردم تا این اثر همراه با سایر آثار منتخب، در مجموعه‌ای به عنوان "سفیر دوستی" در نمایشگاه‌های سراسر جهان به نمایش درآید.

توران فرهت

توران فرهت که کتاب مجموعه آثار "زندگی، باور یک نقاشیست" را در سال 1390 منتشر کرده است، ادامه داد: پس از برپایی نمایشگاه نقاشی انفرادی با عنوان "شرق" در گالری اوراین شانگهای در سال 1391 برای مدتی طولانی به سفر، تحقیق، مطالعه و تجربه در حوزه هنر نقاشی پرداختم. در همین دوران، اثری از من با عنوان "ماه" توسط هیات داوران به عنوان اثر ممتاز در دومین جشنواره سراسری باران رحمت برگزیده شد.

نمایشگاه نقاشی"آن" تا 9 مرداد در گالری کاما برپاست و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به خیابان پاسداران، گلستان دهم پلاک 44 طبقه دوم مراجعه کنند.