سرویس تجسمی هنرآنلاین: کتاب دست‌سازی از آثار نسیم داوری توسط کتابخانه ویلسون، دانشگاه کارولینای شمالی خریداری شد. این کتاب که "عجائب المخلوقات و غرائب الموجودات" نام دارد شامل 20 صفحه نقاشی رنگ و روغن همراه با طومار معرفی کتاب است که قصه نوغان ازل را به تصویر می‌کشد.

در معرفی تصاویر این کتاب آمده است: نوغان ازل خیال باشنده‌ای‌ست که بوده و می‌ماند و می‌بافد. زمین و موجوداتش را. ققنوس، پرنده‌ای سرخ فام که بر شاخه درخت گئوکرن روید که در بردارنده همه رستنی‌هاست. چون شاخسار بلند شود و به خورشید رسد ققنوس بسوزد و از خاکستر آن تخمی تازه بر شاخه‌های کوتاه جوانه زند تا باز درازی یابد و به خورشید رسد... .

کتابخانه ویلسون یکی از معروفترین کتابخانه‌های جهان است که از سال 1929 به جمع‌آوری کتاب‌های خاص پرداخته و در سال‌های اخیر نیز توجه ویژه‌ای به کتاب‌های هنرمندان داشته است.

نسیم داوری متولد1360 در تهران است و تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی نقاشی، دانشکده‌ی هنر و کارشناسی‌ ارشد هنر گرافیک، بنگلور، هندوستان به پایان رسانده است. او در نمایشگاه های گروهی متعدد شرکت داشته و چند نمایشگاه انفرادی در گالری آران برگزار کرده است.

او مجموعه‌ای از آثار خود با نام "عجایب‎المخلوقات و غرائب‎الموجودات" را پیش از این در گالری آران به نمایش گذاشته بود که در آنها فضایی سوررئالیستی با موجودات نیمه انسان و نیمه حیوان مشاهده می‌شود. فیگورهای آثار او از اسطوره‎ها و داستان‌های کهن بیرون آمده‌اند اما با المان‎های دنیای نو آمیخته شده‌اند.