سرویس تجسمی هنرآنلاین، اله‌یار نجفی، نمایشگاه "شاعرانه‌های شهری" را حاصل دغدغه‌های خود درباره پیچیدگی‌های زندگی امروز دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این مجموعه 15 اثر نقاشی، 5 عکس در سبک فتومونتاژ، 1 ویدئو آرت و تعدادی کار در سبک مربع روبیک وجود دارد که تقریباً به عنوان حجم دیده می‌شوند.

او ادامه داد: ایده نخستین نمایشگاه "شاعرانه‌های شهری" از ویدئو آرت این مجموعه شکل گرفت که در آن به شعارها، نوشته‌ها و تبلیغات نوشته شده در سطح شهر اشاره شده است. در این ویدئو فضای تبلیغاتی و بصری شهر را از نظر تاثیرگذاری بر مخاطب به تصویر درآمده است.

این هنرمند افزود: آثار این مجموعه بر اساس دغدغه‌های اساسی زندگی شهری شکل گرفته و تبدیل به پیچیدگی‌های اساسی‌تری می‌شود که تصویر کردن آن هدف من بوده است.

نجفی درباره مفهوم درونی این نمایشگاه توضیح داد: در این نمایشگاه صرفاً خشونت و صنعتی شدن شهر مد نظرم نبود، بلکه سعی داشتم که لطافت را نیز به تصویر درآورم و تضادها را در یک قاب بگنجانم. در واقع محتوای اصلی این نمایشگاه بر مبنای تفاوت زندگی شهری با زندگی انسان در طبیعت است و اینکه نگاه انسان امروز تا چه حد از دنیای گذشته متفاوت شده است.

نمایشگاه شاعرانه های شهری اثر اله یار نجفی

او درباره تنوع مدیوم‌های حاضر در این نمایشگاه گفت: به طور کلی مدیوم و تکنیک نمی‌تواند مرا محدود کند زیرا از نظر من تکنیک در خدمت بیان هنرمند است به همین خاطر ایده‌ها را بر مبنای نوع نگاه خود اجرا می‌کنم و هر کدام از آثار را با زبانی به تصویر می‌کشم که برای خودم قابل لمس است.

این هنرمند درباره عکس‌های موجود در این نمایشگاه توضیح داد: عکس‌های این نمایشگاه بر مبنای تکنیک فتومونتاژ شکل گرفته است، البته نقاشی‌ها نیز کلاژ هستند و با استفاده از رنگ و روغن بر روی پوسترهای سه بعدی کار شده‌اند به همین خاطر مخاطب می‌تواند با تغییر موقعیت دید خود، ابعاد مختلفی از اثر را مشاهده کند.

نمایشگاه شاعرانه های شهری اثر اله یار نجفی

نجفی مکعب‌های روبیک این نمایشگاه را موضوعی برای مشارکت بیشتر مخاطبان خواند و گفت: این مکعب‌ها که نوعی حجم هستند، کلماتی را بر روی خود دارند که مخاطب می‌تواند با استفاده از آن‌ها جملاتی را به دست آورد.

او بازخورد نمایشگاه را مثبت خواند و افزود: استقبال بسیار خوبی از بخش ویدئو آرت نمایشگاه و شعارهای شهری شکل گرفت، البته در بخش نقاشی‌ها و مکعب‌های روبیک نیز مشارکت مخاطبان بالا بود و روند هیجان‌انگیزی را برای بسیاری از آنان به دنبال داشت.

بر اساس این گزارش، علاقه‌مندان می‌توانند تا 11 اسفندماه همه روزه از ساعت 14 تا 19 به گالری آران واقع در خردمند شمالی، کوچه دی، پلاک ۱۲ مراجعه کنند.