سرویس تجسمی هنرآنلاین: کیانا فرهودی که قرار است نمایشگاه عکسی با عنوان "مزامیر سکوت" را در گالری هپتا برگزار کند به هنرآنلاین گفت: این نمایشگاه حاصل شیفتگی من نسبت به دو موضوع سکوت و حضور است.

او ادامه داد: آثار این نمایشگاه به تاثیر حضور انسان بر محیط اطرافش می‌پردازد و همزمان به دنبال کشف تغییری است که انسان پیش از حضور در یک مکان و پس از حضورش ایجاد می‌کند.

گردآورنده این نمایشگاه گفت: در واقع ایده‌ این نمایشگاه بر اساس مفهوم یک کلمه‌ فرانسوی شکل گرفت. کلمه‌ی "Sillage"، به معنای رد عطر فرد که پس از اینکه او جایی را ترک کرد، همچنان در محل باقی‌ می‌ماند؛ اثری که هر فرد پس از گذر از هر مکان در آنجا به جای می‌گذارد؛ اثری که گاهی موقت و گاهی همیشگی است.

فرهودی گفت: البته عکس‌های این نمایشگاه بیش از آنچه درباره‌ سکوت باشند درباره‌ حضور اند. درباره‌ ردی که از هر فرد باقی می‌ماند، درباره‌ اتفاقاتی که پیش از لحظه‌ گرفته شدن عکس در کادر عکاس رخ داده‌ و حالا تنها اثری از آن اتفاق باقی مانده‌اند. لیوانی که رها شده، کمدهای قدیمی، زمین‌های بازی و کلاس‌های درس و به طور کلی اثری شبح‌وار از حضوری انسانی که می‌تواند اتاق را برای لحظه‌ای یا حتی برای همیشه ترک کرده باشد.

او اظهار داشت: در این نمایشگاه گروهی 38 عکس از 13 عکاس، روی دیوار خواهند رفت. هادی آذری، آبنوس البرزی، سمیه امیری، آروین ایل‌بیگی، مهسا ایمانی، امید پورآذر، شقایق رئوفی، پویا شاه‌حیدری، سهیلا شمس، فرزانه قدیانلو، سحر مختاری، طلا وهاب‌زاده و پوریا هنرمند در این نمایشگاه حضور دارند.

هپتا

"مزامیر سکوت" از جمعه 13 مرداد تا 25 مرداد در گالری هپتا برقرار خواهد بود. علاقمندان می توانند همه روزه به جز پنج شنبه و جمعه از ساعت 11 تا 20 از این نمایشگاه دیدن کنند.گالری هپتا در خیابان ایرانشهر، روبروی ضلع غربی خانه هنرمندان، بعد از خیابان شاداب، بن‌بست نیکوشهر، پلاک 3، زنگ اول واقع شده و روزهای پنجشنبه‌ها تعطیل است.