به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه گروهی انجمن تصویرگران ایران، نمایشگاه موضوعی تصویرگران با عنوان خروس نشان، نقاشی‌های طاها قاسمی نوجوان خود آموخته 14 ساله از نبردهای شاهنامه فردوسی، عکس‌های داریوش فردی پور از بناهای تاریخی ایران به ویژه شهر اصفهان، نمایشگاه عکس، چیدمان و مجسمه مهرداد خضریان و محمد علی مقدادی، نمایشگاه  مشترک مجسمه های نگار نجیبی و طراحی های المیرا صباح نمین و نمایشگاه مشترک نقاشی های عزیزه خداد دادی و نامی قنواتی زاده در خانه هنرمندان ایران افتتاح شدند.

گالری میرمیران

در گالری میرمیران نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی طاها قاسمی با عنوان  جنگ نامه طاها قاسمی افتتاح شد. در این نمایشگاه این هنرمند نوجوان بیش از 30 نقاشی را که با تکنیک ترکیب مواد بر روی مقوا با موضوع جنگ های واقعی و افسانه ای خلق کرده بود را به نمایش گذاشت. این نقاش نوجوان در نقاشی های موضوعی اش تلاش کرده تا  روایتی تصویری از عواملی که منجر به جنگ های شده اند و چگونگی جریان نبرد را که در بیشتر موارد تن به تن بوده اند را به نمایش بگذارد.

گالری نامی

گالری نامی میزبان نمایشگاه عکس های داریوش فردی پور با عنوان «گاهی عاشقانه به آسمان نگاه  کن» شد. در این نمایشگاه  فردی پور که  از دهه 70  تمرکزش را روی عکاسی گذاشته است، 33 عکس در ابعاد 40 در 60 را با موضوع  بناهای تاریخی اصفهان، یزد و کاشان در معرض دید مخاطبان قرار داده است.

گالری پاییز

در گالری پاییز نمایشگاه گروهی مهرداد خضریان و محمدعلی مقدادی با عنوان «آدم ها و باغ سوخته» افتتاح شد. نمایشگاهی که در آن مدیوم های مختلف تجسمی از عکس، مجسمه، چیدمان و مجسمه با دور ریختنی‌ها به نمایش درآمده است.

آدم ها و باغ سوخته‌ رویدادی است که از هم آوایی چهار مجموعه پدید می آید، نخستین مجموعه ای از مجسمه های چوبی، چوب ها‌یی برآمده «از دل درخت»، درختانی که دستاورد پیوند میان زمین و آسمان هستند. «آخشیج» های چهارگا نه با هم چوب را پدید می آورند. آب، با‌‌د، خاک و آتش (خورشید). هر تکه چوب، روزی تکه ای از تن درختی بوده و اکنون  راهی نو را می پیماید آغازگر سفری می شود از پی یافتن چشمه ای پرنور در وجود خویش.

همچنین دراین نمایشگاه یک چیدمان دیگرگون درباره «ایران»‌‌ با نام «نوشته های پشت بلیت» در معرض دید مخاطبان گذاشته شده است. در این اثر چیدمانی 3000 جلد کتاب به مثابه خشتی خام روی هم گذاشته اند تا یک کلیت را بسازند.

چهارمین مجموعه که در این نمایشگاه درمعرض دید مخاطبان قرار گرفت؛ مجسمه های بازیافتی با عنوان «چشم دگمه ای ها» آدمک های بازیافتی است که با وسائل به جا مانده از زندگی مدرن همچون نوار کاست ساخته  شده اند. این نخستین نمایشگاه گروهی این دو هنرمند است.

گالری ممیز

گالری زمستان میزبان نمایشگاه تابستانه شد. این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه انجمن تصویرگران ایران در سال جاری است که دربرگیرنده بیش از 100 تصویر گری است که به انتخاب هنرمندان تصویرگر برای نمایش در اختیار انجمن تصویرگران گذاشته شده است.

گالری زمستان نیز میزبان نمایشگاهی با عنوان خروس نشان شد. با توجه به اینکه سال 1396 سال خروس است و خروس در فرهنگ و تمدن  ایرانی جایگاه ویژه ای دارد، انجمن تصویرگران ایران نیز در یک فراخوان از هنرمندان دعوت کرد که آثاری با این موضوع خلق کنند. در این نمایشگاه مجموعه ای از60 تصویرسازی از نسل های مختلف با موضوع خروس بر روی دیوار رفت.

خانه هنرمندان برای نخستین بار پروژه ای نمایشگاهی را آغاز کرده است که در این پروژه برای هنرمندانی که تعداد آثارشان به حداقل نصاب برای نمایش انفرادی نمی رسد، نمایشگاه گروهی برگزار می کند و بر این اساس دو نمایشگاه جمعه 16 تیر در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

گالری بهار نیز میزبان نمایشگاه چهره نگاره ها و بداهه های فلزی شد. در نمایشگاه چهره نگاره ها مجموعه ای از20 طراحی المیرا صباحی نمین به نمایش گذاشته شد. تکنیک این طراحی ها روان نویس و ماژیک سیاه بر روی مقواهایی با ابعاد 40 در 30 است.

همچنین در گالری بهار مجموعه ای از 16 مجسمه که نگار نجیبی با ضایعات آهن ساخته در معرض دید مخاطبان قرار گرفت. مجسمه هایی که با تکنیک جوش  تکه های بازیافتی آهن شکل گرفته اند و هر یک فرمی از پیکره یک حیوان را به نمایش می گذارند. تمام مجسمه های این مجموعه را نگار نجیبی در طول دو سال در کارگاهی که توسط فولاد طبرستان برپا شده بود در ابعاد مختلف ساخته است و مجسمه های این مجموعه مخاطب را به نوعی به یاد مجسمه های ژاژه تباتبایی می اندازد.

گالری تابستان نیز روز جمعه 16 تیرماه میزبان نمایشگاه نقاشی های نامی قنواتی زاده و عزیزه خدادادی شد. در این نمایشگاه نامی قنواتی زاده 6 نقاشی با تکنیک رنگ روغن روی بوم را به نمایش گذا شت. موضوع این نمایشگاه غیاب انسان در مکان هایی است که محل سکونت و یا اجتماع انسان ها است. او در این مجموعه به نوعی زندگی چند دانشجو دختر را در خانه ای دانشجویی به تصویر کشیده است.

همچنین گالری تابستان میزبان نمایشگاه نقاشی های عزیزه خدا دادی شده است. در این نمایشگاه او 8 نقاشی با عنوان عنوان سنجاقک شرقی و با تکنیک اکرولیک  بر روی بوم را به نمایش گذاشته است. در این مجموعه عزیزه خدادی بر روی بوم هایی با رنگ های کدر قرمز سفید و خاکستری فضای شهری را به تصویر کشیده است.

علاقه مندان برای بازدید می توانند تا 27 تیر به گالری های خانه هنرمندان ایرن مراجعه فرمایند.