گروه تئاتر«هنرآنلاین»: آخرین روزهای زمستان سال 1402 و به پایان رسیدن دفتر اجرای نمایش‌ها در این سال، باعث شد به این فکر باشیم تا روند و وضعیت تئاتر کشور را در سالی که گذشت، از منظر هنرمندان عرصه تئاتر  ببینیم و پای صحبت آن‌ها بنشینیم.

حسن جودکی که در آخرین روزهای سال 1402نمایش «ژیلت» را روی صحنه برد، در رابطه با سالی که گذشت گفت: سالی که گذشت برای تئاتر سال سختی بود و فراز و فرود زیادی داشت. تئاتر بسیار متکی به شرایط روز و تماشاگر است. ما امسال به واسطه اتفاقاتی که در سال گذشته رخ داد، دو دستگی در تئاتر داشتیم. همین الان هم بسیاری از همکاران ما می‌گویند چرا کار می‌کنید؛ من می‌گویم چرا نباید کار کرد و چرا صحنه تئاتر خالی بماند؟ این درحالی است که بسیاری از این دوستان در شبکه نمایش خانگی کار می‌کنند.

وی افزود: ما ترجیح دادیم با وجود فشاری که از طرف خانواده‌های مختلف هنری به ما وارد می‌شود، چراغ تئاتر را روشن نگه داریم. همین که تئاتر زنده ماند و چراغش روشن ماند اتفاق خوبی است و البته منوط به این است که رو به پیشرفت باشد. امیدوارم سال آینده برای تئاتر اتفاقات بهتری رقم بخورد و سازمان‌ها از جمله شهرداری حمایت بیشتری از این هنر داشته باشند.