به گزارش هنرآنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهار محال و بختیاری ، فیروز صفوی مسئول روابط عمومی گفت :مراسم اختتامیه سومین  جشنواره فیلم کوتاه بام ایران  شامگاه سه شنبه ( ١٧ اسفند ) با حضور جواد کارگران دهکردی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری،  گودرز امیری معاون استاندار چهارمحال و بختیاری، حجت الله شیروانی رئیس حوزه هنری استان ، مهرداد عظیمی مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان چهار محال و بختیاری ، هنرمندان شرکت کننده در جشنواره و علاقه مندان به فیلم کوتاه در سالن اندیشه فرهنگسرای بزرگ ارشاد شهرکرد برگزار شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و دبیر جشنواره در آئین اختتامیه  با اشاره به برگزاری برنامه ها و جشنواره های فرهنگی هنری ، عنوان کرد: جشنواره فیلم کوتاه بام ایران یکی از شاخص ترین برنامه های سال جاری بود که به همت جمعی از همکاران و هنرمندان حوزه فیلم استان به اجر درآمد .

جواد کارگران دهکردی  با اشاره به فراخوان جشنواره، اظهار داشت: هنگامی که فراخوان جشنواره انجام شد، بیش ٧٠ اثر به دببر خانه جشنواره رسید که تعدادی در بخش داستانی و تعدادی نیز در بخش مستند  و چند اثر نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی  به دبیرخانه جشنواره رسید.

دبیر جشنواره افزود : فراخوان این جشنواره از آبان‌ماه آغاز و تا پایان بهمن‌ماه ادامه داشت و بعد از اتمام مهلت مقرر آثار رسیده از پانزدهم تا هفدهم اسفندماه توسط داوران ارزیابی شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در پایان داوری‌ها، ٨ اثر در بخش داستانی، ٦ اثر در بخش مستند و یک اثر فیلم اولی و یک اثر نیز در بخش اقتصاد مقاومتی به عنوان آثار برگزیده شناخته شد که در آیین اختتامیه جشنواره از عوامل این فیلم‌های کوتاه تجلیل شد.

وی افزود: سومین جشنواره فیلم کوتاه بام ایران در موضوعات اقتصادمقاومتی، آداب‌ و رسوم، عفاف و حجاب و تحکیم خانواده و... برگزار شد.

گودرز امیری معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در اختتامیه این جشنواره اظهار داشت: هنرمند یک ویژگی خاص دارد که زوایایی را می بیند که دیگران آن را نمی بینند و به راحتی از کنار آن می گذرند.

امیری عنوان کرد: هنرمندان به ویژه فیلمسازان مسائل  را از یک نگاه خاص و ویژه مشاهده می کنند و آن نگاه خود را در معرض دید دیگران قرار می دهند و از ظرفیت های خاص حیطه های مختلف می توانند بهره گیری کرده و به ساخت کارهای هنری و با بیان ویژه هنری ، هنرمندان آثار خود را خلق کنند .

وی تاکید کرد: جشنواره بام ایران جدا از نظر تجلی ذوق و شوق هنری، پیام رسان تلاش  کسانی است که در اقصی نقاط استان  هنر خیز به نگهبانان هنر و فرهنگ ایرانی عشق می ورزند.

هیئت داوران جشنواره در پایان آئین اختتامیه آرا خود چنین بیان کرد: در بخش داستانی جایزه بهترین کارگردانی به مختار عبداللهی به خاطر طراحی خلاقانه ، اجرای منسجم و هدایت صحیح عوامل برای فیلم "آنجا که همه چیز تمام است" تعلق گرفت  .

جایزه بهترین فیلمنامه داستانی را سولماز همت زاده به خاطر شیوه صحیح روایت و قصه گویی و شخصیت پردازی فیلم کوتاه دریافت کرد.

 جایزه بهترین تصویر برداری به امین محمدی به خاطر رعایت اصول زیبایی شناسی ،تصویر و فضای بصری فیلم برای تصویر برداری فیلم داستانی" آن سوی جاده" اختصاص داده شد. 

به مرتضی شهبازی جایزه بهترین تدوین فیلم داستانی به خاطر هماهنگی متناسب با روایت و ایجاد تدوام در فیلم برای فیلم داستانی "دایه " تعلق گرفت.

جایزه بهترین تدوین فیلم داستانی به خاطر ضرباهنگی متناسب با روایت و ایجاد تداوم در فیلم به محمد ثریا برای فیلم "دایه " اهدا شد.

جایزه بهترین صدابرداری فیلم داستانی به خاطر درک درست از صدا و وضوح کامل کفتگو ها برای صدا برداری فیلم داستانی "آنجا که همه چیز تمام است "  به مجتبی حبیب اللهی تعلق گرفت .

جایزه بهترین بازیگر مرد به خاطر اجرای متنوع در شخصیت های مختلف به بهزاد ترابیان برای بازی در فیلم داستانی "امتداد" تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر کودک به خاطر بازی یکدست و تاثیر گذار به پانتهآ کاوه برای بازی در فیلم داستانی "عروسک سکوت " تعلق گرفت.

جایزه ویژه به بهترین استعداد جوان در فیلم داستانی به خاطره ایده مناسب در فیلم کوتاه "دسته گلی برای تولد"  به فاطمه صادقی تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم داستانی به خاطر پرداختن شاعرانه به تمام اجزای فیلم و رعایت قواعد فیلم کوتاه و الهام از عناصر بومی به مرتضی شهبازی کارگردان فیلم "دایه " تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم داستانی به خاطر پرداختن شاعرانه به تمام اجزای فیلم و رعایت قواعد فیلم کوتاه به آرش پور سعادت تهیه کننده فیلم "دایه " تعلق گرفت .

در بخش مستند  این جشنواره جایزه بهترین کارگردانی فیلم مستند به خاطر خلق باور پذیر و انسانی و روایتی و تاثیر گذار برای فیلم "آوای سکوت " به یزدان کیانی تعلق گرفت.

هیات داوران به پاس اراده قوی همراه با امید به زندگی در فیلم مستند، رقیه ذبیحی را در فیلم "آوای سکوت" شایسته تقدیر دانست.

جایزه بهترین تحقیق و نگارش فیلم مستند به خاطر پژوهش و تحقیق منسجم برای فیلم مستند "پولاد" به کبری تاجی تعلق گرفت .

جایزه بهترین تصویر برداری فیلم مستند به خاطر بهره گیری از زیبایی شناسی تصویر و ترکیب بندی های متنوع  برای فیلم مستند "زنبور ها هرگز نمی خوابند " به فرامک سلیمانی تعلق گرفت.

جایزه بهترین تدوین فیلم مستند به خاطر خلق روایت موازی و مناسب و چیدمان صحیح تصاویر برای فیلم مستند "بلیط " به قاسم اسماعیلی دهکردی تعلق گرفت.

جایزه بهترین صدا برداری فیلم مستند به خاطر درک درست و استفاده هوشمندانه از ابزار صدا برداری برای فیلم مستند " ریشه دریاد" به سعید بهرامی تعلق گرفت.

جایزه ویژه بخش "اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل" به خاطر به تصویر کشیدن و تحقق اهداف علمی و تلاش مستمر برای فیلم مستند "سنگلاخ " به سید امیر موسویان تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم مستند به خاطر ثبت هنرمندانه با پرداختی ظریف و هوشمندانه در طبیعتی سخت برای فیلم مستند "گنج" به آرمان قلی پور تعلق گرفت.

جایزه ویژه هیات داوران در بخش مستند به کار آگاهانه و درک صحیح موضوع و خلق لحظات ناب برای فیلم مستند " زنبور ها هرگز نمی خوابند " به فرامک سلیمانی  تعلق گرفت. 

در این جشنواره از احمد تاجی هنرمند عکاس  ، لیلا و فادار و مهسا اسدی به پاس کسب افتخار در پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان  خلیج فارس استان بوشهر از سوی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اهدا  لو ح تقدیر قدردانی به عمل آمد .

جشنواره فیلم کوتاه بام ایران دوره اول خود را  به صورت استانی و دروه دوم خود را منطقه ای و دوره حاضر و سوم خود را نیز به صورت استانی در شهرکرد برگزار کرد.