سرویس استان های هنرآنلاین: مسئول اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان فارس پیرامون این نمایشگاه گفت: تعدادی از این آثار در سطح کشور و بین المللی مطرح هستند که حاصل استادان رشته های تجسمی است.

کامرانی، افزود: این نمایشگاه در آغاز هفته تربیت به مناسبت روز امور تربیتی به علاقه مندان ارایه شده است.

مسئول اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان فارس محتوای آثار را پیرامون شعر، آیات قرآنی و نقاشی های نمایشگاه یادشده را الهام گرفته از طبیعت دانست و گفت: انواع خطوط خوشنویسی در این نمایشگاه به دید همگانی گذاشته شده است.

وی هدف این نمایشگاه را بزرگداشت هفته تربیت و اهمیت امور تربیتی عنوان کرد و افزود: گرامیداشت تاسیس نهاد امور تربیتی توسط شهیدان رجایی و باهنر که از چهره های تاثیرگذار انقلاب اسلامی بودند، از اهداف این نمایشگاه است.

کامرانی دیگر هدف برپایی نمایشگاه نامبرده را آشنا شدن دانش آموزان با آموزگاران هنرمند دانست و گفت: آموزگاران ما در کنار دیگر فعالیت های خود این توانایی را دارند که به فعالیت های هنری هم بپردازند.

وی این آثار را برای نسل جدید الهام بخش و تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: متاسفانه نسل جدید به خاطر قرار گرفتن در فضاهای مجازی مجال کمتری برای آشنایی با هنر پیدا می کنند که امیدواریم با برپایی چنین نمایشگاه هایی انگیزه قرار گرفتن در فضای هنری آنها را به فعالیت های هنری ترغیب کند.

کامرانی پرداختن به هنرهای سنتی و فاخر اصیل ایرانی را مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: به دانش آموزان و جوانان توصیه می کنم به هنر روی بیاورند.

وی جامعه را وامدار هنر و هنرمند شمرد و تصریح کرد: جامعه ما با پیشینه درخشان هنری که داراست مدیون هنر و هنرمند است از این رو نباید آن را رها کرد. هنرمند نباید درحاشیه باشد بلکه او در میان میدان قرار گیرد.

مسئول اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان فارس در پایان با اشاره به مشکلات ساختاری در آموزش و پرورش گفت: تعدادی از نیروهای آموزش و پرورش دود چراغ خورده اند و علاقه مند به هنر هستند که از هر دری آنان را از این وادی خارج کنیم از دریچه هنر وارد می شوند.

وی در عین حال خواستار طرحی برای استخدام نیروهای زبده هنری مورد تایید فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و گفت: اگر این اتفاق افتاد آن هنگام آموزگار هنر واقعی در کلاس ها حاضر می شوند. اما بسیاری از آموزگاران هنر کنونی اندک هستند و برخی هم از بد حادثه به این رشته پناه آورده اند.

معاون هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس هم در حاشیه این نمایشگاه پیرامون تعامل آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد در زمینه پرورش و تربیتگفت: رکن اساسی تربیت در هر جامعه ای آموزش و پرورش است.

مهدی رنجبر تعامل سازنده فرهنگ و ارشاد با آموزش و پرورش استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: این ارتباط از جشنواره فیلم رشد با پیشینه بیش از ٣٠ سال شکل گرفته و همواره مورد حمایت هر دو نهاد بوده است.

وی افزود: هرگاه هنرمندی در هر یک از مقاطع تحصیلی برخاسته توسط فرهنگ و ارشاد مورد حمایت قرار گرفته و در صدور مجوزهای لازم برای فعالیت های آنان تسهیل شده است.

رنجبر برگزاری این نمایشگاه را حاصل همکاری مشترک آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس عنوان کرد و خاطرنشان کرد: حوزه و فضاهای مشترکی که ما با آموزش و پرورش به شکل مشترک می توانیم داشته باشیم در حوزه سینمایی، تجسمی و نمایش است.

وی از آمادگی فرهنگ و ارشاد فارس در استفاده آموزش و پرورش از سالن های سینما خبر داد و افزود: گروه های تئاتری زیر مجموعه آموزش و پرورش نیز می توانند از امکانات فرهنگ و ارشاد بهره ببرند این درحالی است که در بخش نگارخانه ها افزون بر ٣٠ مورد در شیراز وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رنجبر در خصوص حوزه انسانی و آموزش فرهنگ و ارشاد هم تاکید کرد: ٢ سال است که قاطعانه و محکم با حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس وارد حوزه سپردن کارها به انجمن ها شدیم.

وی با بیان اینکه انجمن ها در حوزه های مختلفی به فعالیت فرهنگی و هنری می پردازند، تصریح کرد: دانش آموزان می توانند در حوزه تجسمی، فیلم و عکس، پویانمایی، تئاتر، ادبی و ... به انجمنها بپیوندند و با عضویت در این انجمن ها از سنین نوجوانی از اساتید بزرگ استان بهره ببرند.

معاون امور سینمایی فرهنگ و ارشاد فارس به نیروهای پرتوان در زمینه فیلمسازی، بازیگری و کارگردانی تئاتر برای آموزش و تربیت نیروهای جوان اشاره کرد و افزود: افراد حرفه ای و توانمندی در انجمن ها حضور دارند که دغدغه مند به حرفه خود می پردازند و علاقه مند به انتقال تجربیات در رشته های هنری هستند.

وی خواستار همنشینی نسل جوان به ویژه دانش آموزان با بزرگان فرهنگ و هنر استان شد و گفت: با پیوستن به انجمن ها، علاقه مندان به فرهنگ و هنر می توانند از یارانه های این نهادهای مردمی بهره مند شوند.